TALES FROM THE PAST - ENERGIJA KOJA SE SLUŠA: Uglješa Novaković kao pokretač mlade JAZZ snage na ovim prostorima!
Alt saksofonista i kompozitor, Uglješa Novaković, pojavio se na srpskoj džez sceni u drugoj polovini dvijehiljaditih. Prethodno je studirao na prestižnoj Džez akademiji u Gracu, u klasi prof. Karlhajnca Miklina, da bi se odmah po diplomiranju našao u saksofonskoj sekciji orkestra Soul Connection, Duška Gojkovića i ostavio svoj trag na albumu “Balkan Project“. Umetničku karijeru je nastavio između Zagreba i Beograda, između džeza i pop muzike, aranžiranja za big bendove i snova o sopstvenom malom sastavu.
Bio je član džez orkestara RTS-a, HRT-a i Jazzlstra, a usput je pekao zanat i na prekookeanskom kruzeru Holland America Line. U Gracu je 2010. godine stekao zvanje mastera džez saksofona. Predavao je saksofon u Muzičkoj školi “Zaglara” u Zagrebu i na Novoj akademiji umetnosti u Beogradu, a danas radi u MŠ “Josif Marinković”, u Vršcu, kao profesor saksofona, malih ansambala, aranžiranja i istorije džeza.
Na dugom spisku značajnih imena džez i pop muzike sa kojima je dosad sarađivao su – Gregory Hutchinson, Tony Lakatos, Duško Gojković, Martin Gjakonovski, Mario Gonzi, Tamara Obrovac, Massimo Savić, Nina Badrić… Takođe, učestvovao je u snimanju albuma džez orkestara RTS-a i HRT-a, Volanda Le Mata, Ede Maajke i Lele Kaplowitz.
Skrasivši se konačno na beogradskoj džez sceni, Novaković se odlučio za hrabar potez: u svoj sastav je okupio mlađe muzičare sa verom da od te generacije srpskih džez talenata može da izvuče dodatno nadahnuće i energiju. Debitantski album, “Tales from the Past” (2018), u izdanju Metropolis Music, podetikete Metropolis Jazz, sadrži osam Novakovićevih kompozicija u maniru postbopa, sa mogućim početnim nadahnućem u muzici Kenija Gereta, Majkla Brekera ili Krisa Potera.
Snimljen je u formatu kvinteta koji, osim Uglješe, čine Andreja Stanković (1990), Andreja Hristić (1988), Miloš Čolović (1998) i Miloš Grbatinić (1994). Njujork na Balkanu je nesumnjiva asocijacija na muziku koju nudi mladi sastav, potvrđujući veliku snagu novog srpskog džez talasa.
Jedna stvar je definitivna i nepobitna – i srpskom, i hrvatskom, i makedonskom, i slovenačkom… jazz scenom dominiraju mladi jazz muzičari. Jazzeri starije generacije ili su se “zasitili” jazza ili su se “manuli ćorava posla“. Bilo kako bilo – na mladima svet ostaje. U taj ešalom mladih jazzera, ovim nosačem zvuka, uključio se i Uglješa Novaković Quintet.
(Promo - tekst / Foto:Promo)
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!