POZORIŠNE PREMIJERE TOKOM MARTA U BEOGRADU: Glumci iz Prištine prvi pred publikom, a zatim Bifet, Atelje i Beogradsko dramsko!
Gotovo sva beogradska pozorišta - JDP, BDP, Atelje 212, Bitef teatar, Boško Buha, Narodno pozorište, Zvezdara teatar, Madlenianum, tokom marta će imati premijere novih predstava, uprskos pandemije korona virusa, prenosi Tanjug. Prva u nizu biće neobična predstava "Placebo" rediteljke Isidore Goncić.
Komad Aleksandra Jugovića biće izveden 1. i 2. marta u 19 časova u UK "Vuk Karadžić" u Beogradu.
- Reč 'placebo' dolazi iz latinskog jezika i znači 'udovoljiću' (od placeo – udovoljavam), a prvi put se pominje u latinskom prevodu Biblije. Godine 1811. ova reč je već ušla u Medicinski leksikon Hupera i Kvinsija, gde se navodi da je to bilo koji lek napravljen tako da više udovolji pacijentu, nego da ovaj ima koristi od njega. Placebo efekat, ta neverovatna sposobnost uma da ozdravi telo, koristi se i danas u medicini. To je pozitivan efekat izazvan autosugestijom bolesnika da mu neki lek pomaže. Ovaj efekat nastaje prihvatanjem neke neistine kao tačne, da bi se sačuvao ili postigao osećaj sigurnosti. Placebo pokazuje kako je naš um sposoban da pokrene promene u organizmu verujući u moć lažnog leka. Drama "Placebo" Aleksandra Jugovića ide još dalje - rekla je rediteljka Isidora Goncić.
U predstavi igraju: Nikola Ranđelović, Marko Pavlović, Bojan Stojčetović, Anika Grujić, Milena Pavlović, Nikola Đorđević, Strahinja Bičanin i Jasmina Stojiljković. Predstava je premijerno izvedena 24. februara u Gračanici.
Predstavu "Seks-umetnost-komunizam" reditelja Bojana Đorđeva, koji potpisuje i tekst komada uz Tamaru Antonijević i Tanju Šljivar, a izaći će pred beogradsku publiku 3. marta na sceni Bitef teatra.
Pozorišni projekat bavi se nasleđem 20. veka iz perspektive tri revolucije koje su ga obeležile i promenile čovečanstvo - umetnička avangarda, komunistička i seksualna revolucija.
Te teme artikulišu figure troje stvaralaca - umetnika: Margaret Diras, Oskar Davičo i Pjer Paolo Pazolini, a uloge tumače - Vladislava Đorđević, Slaven Došlo, Miloš Timotijević, Tamara Pjević i Đorđe Galić.
Datum 6. mart rezervisan je za novu predstavu u Beogradskom dramskom pozorištu, komad neobičnog naziva - Dan kada ja više nije bilo ja nemačkog autora Rolanda Šimelpfeniga, u koreografiji Dejana Kolarova i režiji Tare Manić.
Glumačka ekipa je sledeća: Nataša Marković, Ivana Nikolić, Ivan Tomić, Daniel Sič, Ivan Zarić i Slađana Vlajović.
Komad je izveden premijerno u berlinskom Dojčes teatru 2018. godine, i pripoveda o običnoj porodici kojoj se dešava nešto neobično - pojavljuju se dvojnici roditelja.
U ovom bajkovitom, nadrealističnom komadu ispituje se šta danas podrazumevaju brak, porodica i identitet.
U BDP, takođe će 20. marta biti premijera dela Tiho teče Misisipi Vladimira Tabaševića, koji je uradio i dramatizaciju svog istoimenog romana zajedno s nagrađivanim rediteljem iz Hrvatske Ivicom Buljanom.
Na mikro planu drama sadrži raspad jedne porodice, dok je makro plan zapravo šira slika raspada jedne zemlje, koju će predstaviti glumci: Aleksandar Jovanović, Vladan Milić, Vesna Čipčić, Vanja Nenadić, Dunja Stojanović, Jana Milosavljević, Mladen Sovilj, Miloš Petrović Trojpec, Milan Zarić i Nikola Malbaša.
Reditelj Buljan dobitnik je najznačajnijih priznanja u regionu, Sterijine i Gaveline nagrade, a sam pisac Tabašević osvojio je NIN-ovu nagradu za roman "Zabluda svetog Sebastijana (2018), a bio mu je zapažen i roma "Pa kao (2016. u najužem izboru za Ninovu nagradu).
Nacionalni teatar već tri puta odlaže premijeru predstave Orlando prema romanu Virdžinije Vulf, u režiji Bojana Đorđeva, koja je izvedena za Umetnički savet Narodnog pozorišta.
Stekli su se uslovi za premijeru koja je najavljena za 1. i 2. april, a glumačka podela je sledeća: Iva Milanović, Dragan Sekulić, Kalina Kovačević, Nikola Vujović, Miloš Đorđević, Vanja Ejdus, Sena Đorović, Aleksandra Nikolić, Pavle Jerinić i Zoran Ćosić.
Dečje pozorište Boško Buha nakon jesenje premijere Snežane i sedam patuljaka Ljubivoja Ršumovića, u tri dana će imati premijeru adaptacije čuvene knjige Hajdi Johane Špiri. za decu i odrasle - 20, 21. i 22. marta.
U rediteljskoj postavci Đurđe Tešić, ovo delo se prvi put izvodi u Srbiji, i malenu Hajdi igra Mia Jovanović, dok je ostala ekipa iz ansambla Buhe : Katarina Gojković, Branislav Platiša, Jelena Trkulja, Nemanja Oliverić, Uroš Jovčić i Milica Sužnjević.
Najvredniji teatar u doba pandemije svakako je bio Atelje 212 sa pet novih premijera tokom 2020. godine ( Dabogda te majka rodila , Ruska smrt , Jedan Pikaso , Posle svitanja , Lonely planet ), a 27. marta izlazi s novim projektom, i prvim u 2021: Sin Florijana Zelera, savremenog francuskog književnika i dramskog pisca, u režiji Ane Tomović.
Prvi deo ove trilogije je komad Otac , po kojem je snimljen film sa Entonijem Hopkinsom i Olivijom Kolman u glavnim ulogama, a drugi - Majka imao je svoju premijeru u teatru u Njujorku sa Isabel Iper u glavnoj ulozi.
Sin je fokusiran na adolescentsku depresiju sina koji pati nakon razvoda svojih roditelja, kroz pažljivo istraživanje osećanja junaka, unutrašnja previranja i njihove međusobne odnose. U predstavi igraju Luka Grbić, Svetozar Cvetković, Isidora Minić, Tamara Dragičević i Branislav Zeremski. Atelje 212 uveliko ima probe za novu dramu 64 Tene Štivičić, u režiji Alise Stojanović.
Poslednja premijera u martu je na sceni Opere i teatra Madlenianum u Zemunu, 28. marta - plesna muzička predstava "Grand hotel", inspirisana istoimenim američkim filmom iz 1932. godine s Gretom Garbo, u koreografiji Aleksandra Ilića i režiji Aleksandra Nikolića.
Kurir/ Tanjug
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)