OVO SU SVE TAJNE KONSTRAKTINOG STILA: Svaka sitnica ima svoje značenje, a evo zašto je umetnica sve vreme bila u BELOM!
Iza fantastičnog stila naše ovogodišnje evrovizijske predstavnice Konstrakte nalazi se ime kostimografkinje Ivane Kesić, autorke modnih izdanja koja su zadivila domaću i međunarodnu javnost.
Ana Đurić Konstrakta i njen tim osvojili su u finalu Evrovizije u Torinu sjajno peto mesto. Važan deo hrabrog, kreativnog, pronicljivog i nadasve inovativnog nastupa, bio je i stil naše umetnice koji je, takođe, pobrao sve ove epitete. Gotovo u istoj meri u kojoj se pričalo o numeri "In corpore sano", govorilo se i garderobi koju je na Evroviziji i nastupima pre ovog takmičenja nosila Konstrakta.
Kakva simbolika se krije iza stila i šta predstavljaju brojni modni detalji koje smo videli na sceni, otkriva kostimografkinja Ivana Kesić koja je otkrila utiscike iz Torina:
- Utisci su sjajni. Za mene je vrlo unikatno iskustvo biti deo tako velikog šoua. Cela naša delegacija je bila veoma kreativna, profesionalna, a pored toga, sjajno smo se i zabavili. Na ulici i u hali dobijali smo samo ljubav, simpatije i pohvale.
Veliku pažnju je stil Konstrakte privukao i na Pesmi za Evroviziju, na izboru našeg predstavnika za ovo takmičenje, koji je održan u martu u Beogradu. Već tada je postalo jasno kakvu ulogu će imati modni aspekt u celoj priči. Usledile su pripreme za Evroviziju.
- Bio je to veliki izazov i još veća odgovornost. Trebalo je stilski ispratiti Konstraktin već postojeći koncept. Činjenice koliko svi prate, gledaju, ocenjuju, komentarišu pesmu pa i kostim i stajling, postala sam svesna tek sada po povratku u Beograd. Srećom! - kaže kroz osmeh Ivana.
Kostimografkinja ističe da je "sama pesma "In corpore sano" imala u javnosti tako snažan odjek i toliko mogućih i nemogućih tumačenja da bi zaista bilo nepotrebno i modnim aspektom slati još neku poruku mimo onih koje Konstrakta šalje".
- Podržati vizuelno originalnu ideju - to je bio moj zadatak. Odlučili smo da ona bude stalno u belom, a hor u crnom sa ponekim belim detaljem. Na svim dešavanjima i generalno u šetnji Torinom pojavljivali su se u tim izdanjima i tako smo i naše pojavljivanje učinili jednostavno vidljivijim i efektnim - poručuje.
Odlične modne kritike šire javnosti dobila su sva evrovizijska modna izdanja Konstrakte iz Italije- od onog prikazanog na ceremoniji otvaranja Evrosonga, stajlinga sa proba, odevnih kombinacija sa konferencija za štampu, dodela nagrada do onog sa polufinalne odnosno finalne večeri takmičenja (podsećanja radi, Konstrakta je uoči početka finala dobila nagradu „Marsel Bezenkon“ za najbolji umetnički performans).
Publika je mogla da uživa u originalnim odevnim kombinacijama. A koliko truda i vremena zahteva tako efektan stil? Kako je tekla priprema kostima za završnicu takmičenja?
- Dogovorile smo se da koncept za finale bude isti, uz nadogradnju u smislu kvalitetnije produkcije. Dakle, precizan kroj, kvalitetan materijal, dobra izrada… Sve ono uobičajeno što podrazumeva izrada kostima za nastup: mode board, skice, potraga za adekvatnim materijalom, koji treba da bude sjajan, ali malo krut, a da pritom ne ograničava pokret, da nije predebeo jer je trebalo izdržati dane proba i proba u njemu… Nakon toga usledio je rad sa timom krojača u radionici na samoj izradi modela. Nekoliko proba i kostim je bio spreman za Torino nakon, recimo, tri nedelje intenzivnog rada - otkriva nam Ivana.
Kakva modna celina, takvi i detalji, zato i ne čudi što su modne "sitnice" koje je Konstrakta nosila na polufinalnoj i finalnoj večeri izazvale toliko interesovanja. Svi su se pitali kakvu simboliku kriju.
- Kaiševe je po mom nacrtu izradio čuveni brend iz Novog Sada. Mali krst može da bude i simbol hrišćanstva, ali i medicinara, neka shvati ko kako želi. Konstrakta je nosila borosane sa crvenim đonom što je bila mala ironija na čuvene cipele sa đonom u toj boji, a tu su bile i startas patike kojih se svi sećamo sa časova fizičkog iz detinjstva. Cvetne detalje smo kupovali na pijaci u Torinu - objašnjava nam kostimografkinja.
Bela boja bila je zaštitni modni znak naše evrovizijske predstavnice i to ne samo zbog jednostavnosti.
- Belo asocira na svežinu, cistoću, dobrotu, na novi početak - na sve ono što donose Konstrakta i njena pesma. Stiglo nam je lepo vreme i za mene nema ničeg prijatenijeg od bele odeće na Suncu. Bela najlepše miriše, a malo je i nobl - poručuje kostimografkinja kroz osmeh.
(Kurir.rs/Ženablic)
Bonus video:
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore