Tvorac "Ferrari" carstva automobila i formula, preduzetnik Enzo Ferari, zbog svoje je neverovatne životne priče postao je legenda ne samo sporta, već i rubrika tabloida.

Obožavatelj brzine

Rođen je 1898. godine, a postao je najslavniji vozač i kreator trkačkih automobila u istoriji pa je stvorio industriju u kojoj se i dan danas vrte milijarde. Kako je odrastao u doba velikog industrijskog buma, kao i prve komercijalizacije i šire kupovine automobila, Enzo je od rane mladosti bio fasciniran automobilskim svetom. Obožavao je brzinu i adrenalin koje je osećao tokom vožnje pa je odlučio da promeni istoriju vojom vožnjom.

U njegovo su vreme trkači automobili išli oko 80 kilometara na sat, a iako je Enzo celu mladost proveo okružen motorima, život mu se promenio 1917. godine, kada je pozvan da služi u Prvom svetskom ratu.

Srećom, nije ratovao već je služio kao automehaničar i čuvar magaraca, a 1918. godine oboleo je od teške upale pluća od koje je zamalo umro. Vratio se u Italiju slomljenog duha i tela, bez posla i perspektive. Siromašan, ali odlučan da uspe – prokrčio je sebi put do zvezda.

Brak s prostitutkom

Krenuo je u Torino i potražio posao u automobilskoj industriji. Dobio je posao u italijanskom "Fijatu", ali ubrzo je dobio otkaz pa se zakleo da će "Fiat" zažaliti što ga se podmuklo rešio. Tako je počeo da se kreće u društvu ljudi uključenih u svet auto-moto trka pa se ubrzo uključio u rad kompanije "Alfa Romeo".

Enzo se radom u toj firmi pokazao kao nezamenjiv radnik, a uskoro je kupio i svoj prvi automobil. Počeo je da se trka na relijima, kao i da osvaja naslove i takmičenja, ali njegove ambicije bile su veće od toga da samo postane dobar profesionalni vozač trka. Želeo je da postane zastupnik u prodaji "Alfe Romea", a dok je radio na svom profesionalnom usponu, upoznao je i prvu važnu ženu svog života, Dominiku Garelo koja je dolazila iz imućne torinske porodice obitelji.

Šuškalo se da je Dominika bila eskort dama, kao i da su je dobro poznavali mnogi ugledni ljudi iz sveta automobilizma, ali Enzu to nije smetalo. On je u njoj video sredstvo ostvarenja svojih ciljeva pa su se venčali 1923. godine, uprkos sve glasnijim govorkanjima da je Dominika prostitutka. Enzo je sam jednom rekao da mu uopšte nije bilo bitno šta i sa kim Dominika radi, sve dok uz sebe ima ženu koja će mu pomoći na njegovom poslovnom uspehu.

Brak im je od početka bio jako problematičan, a sve je postalo nepodnošljivo kad je Enzova majka došla da živi sa mladim bračnim parom. Svekrva i snaja nisu se podnosile, a Enzo je od kuće bežao na posao i uskoro projektovao prvu "Alfa Romeo" trkačku zver – automobil P1, preteču Formule 1.

Nakon tragične pogibije Enzovog prijatelja u tom modelu automobila, Enzo je odlučio da preradi svoj trkački auto i stvorio je model P2, koji je postao najbrži automobil tog vremena. U tom trenutku "Fiat" je želio Ferarija u svom timu, ali on se konačno osvetio pa ih je odbio nastavivši da gradi vlastiti brend.

Ferari kao brend

Godine 1929. osnovao je svoj brend trkačih automobila pod vlastitim prezimenom. Iako je, sve do 1940. godine, njegov posao neprestano rastao, s dolaskom Drugog svetskog rata Enzo je morao svoja postrojenja i autmobile da preseli na sigurnije mesto od Torina. Tako je porodicu preselio i upoznao Linu Lardi, ženu koja mu je obeležila život.

Naime, iako je bio oženjen, Ferari se upustio u strastvenu aferu s Linom pa joj je napravio vanbračno dete. Tako je Enzo imao dve porodice, svaku u jednom gradu, a dve žene nisu ni znale jedna za drugu . U doba pre društvenih mreža bilo je teško otkriti takve skandale i prevare pa je Enzo godinama varao i Linu i Dominiku vodeći dvostruki život.

Istovremeno, njegovo poslovno carstvo raslo je sve više i više, a nakon rata je rast interes za automobilima bio veliki pa je njegovo bogatstvo strelovito raslo. Ferari kao brend je izbacio najmoćniji motor automobila u istoriji, a trkački automobili sa njegovim potpisom osvajali su trku za trkom, piše Insider Story.

Izgubio je sina

I dok su mu na poslovnom planu cvetale ruže, privatni život završio mu je u rasulu. Njegov stariji sin, Alfredo Ferari, kojeg je dobio u braku s Dominikom, umro je sa 24 godine, a Dominika je saznala za njegovu drugu porodicu.

Nasilje i pretnje postale su sastavni deo Ferarijevog života, ali skandali iz privatnosti nikad se nisu prelili na njegov poslovni imidž.

Počeo je sve više vremena da provodi sa svojom drugom porodicom, pa je ubrzo odlučio da se odseli od Dominike. Ipak, bračni par se nikada službeno nije razveo. Više od 50 godina dug i tužan brak okončan je Dominičinom smrću, 1978. godine.

Nakon toga, Enzo se preselio kod svoje druge porodice, a postao je i deda. Nikad nije otišao u penziju, a sve do smrti bio je glavni čovek "Ferarija" pa je zauvek zadržao svoj duh zaljubljenika u trke. Preminuo je 1988. godine u 91. godini, a iza njega je ostalo pravo carstvo automobila.

(Kurir.rs/J.M.)

Bonus video:

Kurir televizija "AKO PRIMETITE OVO NA AUTOMOBILU, NE ČAČKAJTE NIŠTA" Ekspert: Kola su izložena ogromnim vrućinama, odozgo bije 40, odozdo PLUS 50