Iako se na sceni transformišem u ženu, ja sam i dalje muškarac. Nikad nisam bio žena, rekao je glumac Tamasabura Banda

TOKIO - Pozorišnog umetnika, kabuki glumca Tamasabura Banda u Japanu smatraju nacionalnim blagom.

Njegova aktuelna predstava priča je o mladoj ženi zaljubljenoj u kaluđera. Tamasabur, međutim, ne glumi kaluđera - već ženu!Kada je reč o ovoj tradiciji, koju u Japanu zovu onagata, Tamasaburo Bando je bez premca.

"Iako se na sceni transformišem u ženu, ja sam i dalje muškarac. Nikad nisam bio žena. Koncepcija onagate polazi od toga kako muškarac zamišlja ženu. To je samo misaona konstrukcija, zasnovana na muškom idealu žene", kaže on za AFP.

Tamasaburo se ne slaže da bi kabuki teatar trebalo čuvati kao neku vrstu nedodirljive relikvije, već ističe da bi ovu pozorišnu formu trebalo stalno razvijati i menjati.

"Kabuki od pre 300 godina je bio mnogo drugačiji. Nije bilo struje. Vrata za propadalište (prostor ispod scene) su se manuelno otvarala. Danas se ona automatski otvaraju, svetla se kompjuterski koordinišu. I dok su nekada pozorišta primala između 500 i 1.000 gledalaca, danas u njih staje više od 2.000. Nije reč o tome da se kabuki modernizuje, već da se razvija sa vremenom."

Danas, kao 62-godišnjak, okušava se i u nekim drugim žanrovima. Ovog februara je u Parizu, gde nastupa u kabuki teatru, u ovoj kineskoj operi i baletu.

Ponekad glumi princezu, ponekad devojku koja je živela pre mnogo vekova, a na pitanje da li je lako zaboraviti ko je pravi Tamasaburo Bando, kaže: "Pravi Tamasaburo je pred vama. Ali je to možda, kao i na sceni, neki drugi ja, moj alter ego. Najsrećniji sam, međutim, kada sam na sceni. A za mene, jedini način da budem srećan je da usrećim publiku."

Trenutno se trudi da usreći parisku publiku na turneji za koju kaže da ga istovremeno čini nervoznim i uzbuđenim - jer nije nastupao u Francuskoj, ili bilo gde u Evropi, poslednjih 25 godina.