Aplauzi za Aidu
BEOGRAD - Premijerna obnova opere Đuzepa Verdija "Aida" u režiji Ognjana Draganova, pod dirigentskom upravom Pitera Leonarda, izvedena je u sredu uveče na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, pred prepunim gledalištem.
Jedno od najpoznatijih operskih dela čuvenog italijanskog kompozitora Verdija "Aida", posle nekoliko godina pauze, obnovljeno je na sceni nacionalnog teatra u godini kada se u svetu obeležava 200 godina od rođenja Verdija.
Verdijevo remek delo "Aida", koje je praizvedbu imalo 1871. godine u Kairu povodom otvaranja Sueckog kanala, biće izvedeno 14. aprila i 18. maja u Viminacijumu, u okviru obeležavanja 1.700 godina Milanskog edikta.
Pre izvođenja publici u Narodnom pozorištu obratio se v.d. upravnika Dejan Savić, koji je rekao da je predstava posvećena nevino stradalim žrtvama tragičnog događaja u selu Velika Ivanča kod Mladenovca i njihovim porodicama i pozvao publiku da minutom ćutanja odaju počast.
U novoj neoklasičnoj postavci "Aide" gosta iz Bugarske Draganova, reditelja internacionalne karijere koji je već režirao opere u Narodnom pozorištu i operama u regionu, u večerašnjoj podeli najupečatljiviju ulogu ostvario je Janko Sinadinović, koji je debitovao u ulozi Radamesa, on je snagom umetničkog iskaza "nosio" predstavu.
Burni aplauzi publike u nacionalnom teatru sa puno topline upućeni su i Jeleni Vlahović koja je maestralnom ulogom Amneris obeležila 25 godina svog umetničkog rada.
Pored slavljenice Vlahović u ulozi princeze Amneris, kćeri egipatskog kralja, briljirala je Jasmina Trumbetaš Petrović u ulozi njene suparnice, robinje Aide, poneseno, strasno, poetično, uz fantastično nijansiranje emocija Aida je potpuno opčinila publiku.
U ulozi egipatskog prvosveštenika Ramfisa nastupio je upečatljivi Ivan Tomašev, a mladi Stefan Pavlović imao je ne baš zapažen debi u ulozi kralja Egipta.
Miodrag D. Jovanović igrao je Aidinog oca, etiopskog kralja Amonasra, Nenad Čiča glasnika, a Ivanka Raković Krstonošić sveštenicu.
Scenski moćna, izvođački veoma zahtevna Verdijeva opera u četiri čina u novoj postavci ima sve odlike spektakla koji je objedinio kreativne snage izvođača, reditelja, scenografa, kostimografa, koreografa.
Dirigent gost iz Nemačke Leonard, muzički direktor i glavni dirigent Nemačke filharmonije, operski dirigent širokog repertoara koji diriguje širom sveta na najprestižnijim operskim scenama, izvanredno sugestivno je vodio predstavu.
Novi kostimi koje je kreirala Milanka Berberović a obnovila Katarina Grčić raskošno su blistali u prvom planu u odnosu na modernu, nešto svedeniju scenografiju Dejana Miladinovića i Miraša Vuksanovića koja je samo u naznakama odavala mesto i vreme radnje opere, drevni Egipat.
Značajnu ulogu u novoj, modernoj postavci imali su baletski igrači nacionalnog teatra, čije je pokrete osmislio Konstantin Kostjukov i učenici Baletske škole Lujo Davičo kao najživopisniji deo predstave kojoj će se publika veoma radovati kao i večeras na premijeri.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!