Karta više Baletska predstava koju je postavila kraljica performansa izvedena u Palati Garnije

Veliki uspeh svetske zvezde performansa.
Marina Abramović doživela je ovacije u prepunoj Palati Garnije u Parizu, gde je premijerno izvedena baletska predstava na „Bolero“ Morisa Ravela čiji je ona korežiser.

Umetnica je osmislila koncept baletske predstave s belgijskim koreografima Sidijem Larbijem Šerkauijem i Demjanom Žaleom, a potpisuje i scenografiju u produkciji Pariske opere.

Za ovaj komad tražila se karta više, a čuvena umetnica je u razgovoru za Njujork tajms pre prvog izvođenja naglasila da je bilo veoma važno da s Belgijancima definiše o čemu govori ovo delo.

- Složili smo se da govori o emocijama - ljubavi, mržnji, ljubomori, ali na apstraktan način. Plesači su kao atomi, ujedinjujući se stvaraju nove grupe i potom se opet razdvajaju. Nema centra - rekla je Marina, a prenosi sajt SEEcult.org.

Abramovićeva je dugo osmišljavala scenografiju za novu verziju „Bolera“, razmišljajući, kako je rekla, „kako doći bezmalo do ničega“, jer je već muzika „previše“. Ona je uspela da za performans pridobije raznoliku publiku, a sa istim žarom je pristupila i radu na poslednjem projektu.

- U mom radu sve je potpuno pod kontrolom. Interesantna stvar je da kad sarađujete s nekim, morate da odustanete od dela sebe - onoga što predstavlja „ja“ - istakla je umetnica.

Navikli se: Francuzi obožavaju „Bolero“

Sajt SEEcult.org navodi da je izbor da se „Bolero“ odigra u Francuskoj imao više odjeka nego što bi imao u Americi, s obzirom na to da je predstava veoma poznata francuskoj publici, a posebno verzija koju je Moris Bežar kreirao 1960. koja je izvođena u najvećim dvoranama, pred publikom čija se brojnost mogla meriti onoj na stadionskim koncertima.