Predstavljena dela ekstravagantnog umetnika
Uroš Đurić - folirant ili inteligentni pojedinac
Ovo je pokušaj da, što je moguće sažetije, objedinim svoj rad, koji traje skoro dvadeset pet godina, rekao je umetnik
Izložba „Strategija ekscesa ili ko se žuri, uleti mu Đurić“ multimedijalnog umetnika Uroša Đurića otvorena je u sredu u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu i trajaće do 26. juna.
Ova postavka je njegov pokušaj da publici i sebi odgovori na pitanje ko je Uroš Đurić - estradna zvezda tabloidne svakodnevice, folirant i „crna rupa savremene srpske kulture“ ili inteligentni pojedinac koji se poigrava institucijama umetničkog sistema.
- Izložba predstavlja pokušaj da, što je moguće sažetije, objedinim svoj rad, koji traje skoro 25 godina. Reč je o najobimnijoj i najsveobuhvatnijoj izložbi koju sam do sada imao - objasnio je Đurić.
Postavkom izložbe obuhvaćene su sve faze Đurićevog umetničkog opusa, od klasičnog slikarstva preko video-instalacije do „strateški konceptualnih projekata“ u vidu tekstova u domaćim tabloidima.
- Đurić institucionalizuje društvenu patologiju i potrebu za skandalom, preuzima je na sebe i koristi je kao model za njeno prevazilaženje. S obzirom na dugu predistoriju ove postavke, njen naslov je lako mogao biti „Pravda za Uroša“ jer ga je umetnička pravda konačno sustigla - rekao je kustos Nebojša Milenković.T. Rakočević
Ova postavka je njegov pokušaj da publici i sebi odgovori na pitanje ko je Uroš Đurić - estradna zvezda tabloidne svakodnevice, folirant i „crna rupa savremene srpske kulture“ ili inteligentni pojedinac koji se poigrava institucijama umetničkog sistema.
- Izložba predstavlja pokušaj da, što je moguće sažetije, objedinim svoj rad, koji traje skoro 25 godina. Reč je o najobimnijoj i najsveobuhvatnijoj izložbi koju sam do sada imao - objasnio je Đurić.
Postavkom izložbe obuhvaćene su sve faze Đurićevog umetničkog opusa, od klasičnog slikarstva preko video-instalacije do „strateški konceptualnih projekata“ u vidu tekstova u domaćim tabloidima.
- Đurić institucionalizuje društvenu patologiju i potrebu za skandalom, preuzima je na sebe i koristi je kao model za njeno prevazilaženje. S obzirom na dugu predistoriju ove postavke, njen naslov je lako mogao biti „Pravda za Uroša“ jer ga je umetnička pravda konačno sustigla - rekao je kustos Nebojša Milenković.T. Rakočević
Nikola Milosevic
VUČIĆ ODRŽAO SASTANAK SA VOJNIM VRHOM I ŠEFOVIMA SLUŽBI: Srbija mora biti sposobna da zaštiti svoj narod od svakog agresora! (FOTO)