Javila se ideja pošto Dipeš mod dolazi prvi put u Beograd neko je primetio da ja njih radim skoro od početka njihove karijere, slikaću (na koncertu) i zato sam tu

BEOGRAD - Slavni fotograf Branislav Brajan Rašić rekao je danas da je fotografija definitivno postala najrazumljiviji jezik na planeti i uvek je i bila jedini jezik koji svi mogu da razumeju, a da je danas još razumljivija zbog velike ponude.

Brajan Rašić je u Beogradu, svom rodnom gradu, od četvrtka, a u nedelju će fotografisati na koncertu Dipeš moda (Depeche Mode) na beogradskom Ušću.

"Javila se ideja pošto Dipeš mod dolazi prvi put u Beograd neko je primetio da ja njih radim skoro od početka njihove karijere, slikaću (na koncertu) i zato sam tu", kazao je Rašić u intervjuu agenciji Beta.

On je rekao da će u Beogradu biti izloženo njegovih oko 30 fotografija sastava Dipeš mod, u Parobrodu, u okviru manifestacije Noći muzeja.

"Imao sam priliku da mi je autor drugonagrađene fotografije objasnio svoju fotografiju. Jasno mi je da je fotografija tehnički i vizuelno interesantna ali sam znao da fotografija ima dublju priču. Ja kao fotograf nekad mogu da se divim fotografiji ali mogu i da se zapitam - a zašto ovo, o čemu se radi", rekao je Rašić.

On je kazao da ima fenomenalnih fotografija i da za njega znači i ko i šta, momenat i detalj na fotografiji.
"U glavi su mi se javila neka pitanja, ali najvažnije je da postoji visok kvalitet, profesionalni rad vidi se iza toga. Bilo je fenomenalnih radova, vrlo impresivno, ne bi se sramili da je bilo gde to izloženo u svetu", kazao je Rašić povodom izložbe Betine fotografije godine u beogradskom hotelu Zira koja će biti otvorena do 1. jula.

Brajan Rašić koji se fotografijom bavi više od 30 godina i koji je fotografisao najveće svetske muzičke zvezde, od Roling stounsa (The Roling Stones) do Ejmi Vajnaus (Amy Winehouse), u intervjuu agenciji Beta govorio je i o tome da li je profesionalna fotografija ugrožena kao medij zbog tehnološkog napretka, interneta i društvenih mreža.

"Nekad su bili fotografi i bili su ljudi, takozvani ljubitelji fotografije i bili su neki idiotici aparati koji su pravili sami slike. Danas smo svi fotografi i svi radimo s nekim idioiticima", kazao je Rašić.

Prema njegovim rečima, fotografija koja nastane bez obzira da li mobilnim telefonom ili profesionalnim aparatom može da bude dokument i umetnost i danas je to toliko izmešano i ponuda fotografija je danas neverovatna i ogromna.

"Moj idiotik košta mmnogo više nego neki ajfon ali mogu i jedan i drugi da naprave dobru fotografiju, tehnički, da ne ulazimo u to da moj fotoaparat ima više piksela, i da je fotografija koju ja napravim profesionalno jača", kazao je Rašić.

On je rekao da nije fotografija jedina koja ispašta zbog tehnološkog napretka i istakao da ponuda razvodnjava "finansijski ođek" fotografije.

"Pričam kao profesionalac koji bukvalno živi od toga", kazao je Rašić i dodao da danas mladi fotografi da bi imali svoju fotografiju u novinama ili na internetu nude je besplatno i time nesvesno ugrožavaju sebe.

"Te fotografije se sve manje i manje plaćaju kada na internetu ili na sajtu =92Dejli mejla=92 dobiješ sliku, to je 25 funti", naveo je Rašić i upitao šta onda reći ako se i bez toga ostane.

On je rekao da smo do juče pravili slike, stavljali ih u porodične albume i gledali ih a danas je sve na internetu i dodao da je pre nekoliko nedelja u Velikoj Britaniji gde živi donet zakon da na internetu fotografiju, uz izuzetke, može da koristi ko god hoće.

"Naslovi (u novinama) su bili 'Da li britanska vlada ubija fotografe'
"U principu - da. Ne može sad neko da uzme moju sluku, ja živim od toga. Svaki put kad dobijem izveštaj o prodaji mojih fotografija, moja agencija ima dilove sa novinama širom sveta, agencijama, malo po malo kupe, ali to su pristojne pare, sad oni kažu da tamo gde ja živim ko hoće može da uzme moju sliku sa mog Fejsbuka. Nije to baš normalno", kazao je Rašić.

Upitan da li internet i društvene mreže ugrožavaju opstanak tradicionalnih medija, Rašić je kazao da vidi da će mediji biti internet.

"Mediji će uvek da postoje ali kad jednom prestane, a ka tome čini se idemo, da li zbog šuma u Amazonu, papir da se štampa onda ćemo svi da gledamo na internetu i zato je bitna ta neka borba, moram da se borim za prava te moje slike na internetu. Šta kad jednog dana sve postane internet? Od čega ćemo da živimo", naveo je Rašić.