Ponovo bez Karleuše na Evroviziji: Prijave za PZE poslali Dušan Kurtić i Buč Kesidi, stiglo više od 220 kompozicija
Sredinom decembra trebalo bi da budu saopštena imena onih koji su prošli dalje i naći će se na Pesmi za Evroviziju naredne godine
Za Pesmu Evrovizije naredne godine prijavilo se više od 220 kompozicija, a među njima su i ponovo Dušan Kurtić i bend Buč Kesidi, saznaje Kurir od izvora bliskih izvođačima. Pesmu nije ponovo prijavila Jelena Karleuša iako godinama spekuliše o tome da bi mogla da predstavlja Srbiju na Evroviziji.
Kurtić je talentovani srpski pevač romskog porekla, kojeg su nazivali drugim Adilom. Dušan je rođen 1993. godine u Nišu, gde je završio trgovačku školu. Prošle godine bio je jedini narodnjak na PZE, a njegova pesma "Za tebe živim" jedan od najvećih hitova festivala.
Bend Buč Kesidi je muzički dvojac iz Pančeva koji čine Luka Racić i Zoran Zarubica. Oni imaju fanove u celoj bivšoj SFRJ, a među njima je i glumica Branka Katić. Snimili su nedavno duet s bendom Džoker aut. Slovenački bend je objavio video spot za hit singl "Bluza", a u spotu glume i momci iz Buč Kesidija.
Radio televizija Srbije je i ove godine raspisala konkurs za izbor kompozicije koja će predstavljati Srbiju na Pesmi Evrovizije 2025. godine u Švajcarskoj. Konkurs je završen 10. novembra i sada se već postavlja pitanje ko se sve prijavio. Sredinom decembra trebalo bi da budu saopštena imena onih koji su prošli dalje i naći će se na Pesmi za Evroviziju naredne godine.
Urednica festivala Olivera Kovačević i muzički urednik Uroš Marković gostovali su danas u emisiji "Jedan dobar dan" gde su otkrili da je težak posao da se od 222 prijave odabere 28 takmičara koji će nastupiti u polufinalima.
"Pesma za Evroviziju iz godine u godinu je sve popularnija. Prošlogodišnje finale pratilo je 1.750.000 ljudi preko televizije i još 450.000 preko Jutjuba. Sve zajedno to je više od dva miliona ljudi. Ove godine smo u pregovorima sa 'Pesmom Evrovizije' da finale izbora za srpskog predstavnika se prenosi i na njihovom zvaničnom kanalu“, kaže Marković.
Prema njegovim rečima, „Pesma za Evroviziju“ daje takmičarima veliku šansu za promociju, jer je medijski ispraćeno i veoma gledano.
„Karijere mnogih sada poznatih izvođača počele su na PZE, a to što je takmičenje sve gledanije govori da smo pronašli trasu kojom treba da idemo i da svake godine pravimo iskorak i u vizuelnom i u sadržinskom smislu“, navela je Olivera Kovačević.
Otkriva i da za predstojeće takmičenje ima jako dobrih prijava i mnogo poznatih izvođača, ali da ne može da ih imenuje jer će ih selekciona komisija početkom decembra ocenjivati i onda će biti napravljena lista onih koji su prošli dalje.
„Najbolje je kada ponudite lepezu žanrova, od etna, preko roka i popa, pa do metala. Tako je i na 'Evrosongu', svake godine pokušavaju da nađu recept. Jedne godine osvoji 'Maneskin', pa naredne svi sviraju nešto slično. Ove godine je pobedio Nemo, verovatno će naredne neki pokušavati u tom fazonu nešto“, dodaje urednica PZE, a prenosi RTS.
Ovogodišnji slogan takmičenja je da će „Lepota spasiti svet“, za produkciju je odgovoran „Skaj mjuzik“ i biće zadužen za vizuelni identitet i binu, a biće i novina što se scene tiče. Veliko finale planirano je 1. marta.
Olja Kovačević o učešću Jelene Karleuše
VUČIĆ U JEDNODNEVNOJ POSETI BRISELU: Predsednik Srbije u utorak će imati niz važnih sastanaka