Debljamo se jer patimo od društvenog umora
MINHEN - Društveni umor - sindrom koji se vezuje za nesklad između unutrašnjeg sata organizma i realnosti svakodnevnog života predstavlja faktor koji doprinosi širenju epidemije gojaznosti, zaključak je jedne od novih studija, prenosi sajt Medicalnewstoday.
"Identifikovali smo jedan sindrom modernog društva koji ranije nije bio primećen", izjavio je Til Reneberg sa Minhenskog univerziteta i dodao da se "on odnosi na sve veću neravnotežu između dnevnog fiziološkog sata i društvenog rasporeda".
Prema Renebergovim rečima, kao rezultat društvenog umora ljudi su hronično neispavani, a takođe su skloni gojaznosti, pušenju i konzumirajnju više alkohola i kofeina."Svako od nas ima svoj biološki sat", kaže Reneberg i dodaje da taj sat regulišu dnevna svetlost i tama kako bi se obezbedilo optimalno vreme za spavanje i budno stanje.
Renebergov tim formira bazu podataka o ponašanju ljudi pri spavanju i budnom stanju i planira da je upotrebi za pravljenje svetske mape spavanja.Oni su posle 10 godina rada, prikupili brojne informacije, uključujući visinu, težinu i obrasce spavanja učesnika.
Njihova analiza pokazuje da su ljudi sa većim društvenim umorom takođe skloniji da imaju prekomernu telesnu težinu, a otkrića bi trebalo da se uzmu u obzir pri donošenju odluka o uštedi vremena tokom dana, kao i vremenu posvećenom radu i školi, kažu istraživači.
Takođe bi pomoglo ako bi ljudi počeli da provode više vremena napolju tokom dana ili barem sedeli pored prozora, dodaju istraživači."Pošto ljudi to ne rade, njihov unutrašnji sat se pomera na sve kasnije vreme, usled čega ostaju budni noću i budu umorni preko dana", kaže Reneberg i objašnjava da to znači da nismo spavali dovoljno i to je razlog zašto smo hronično umorni.
Stručnjaci upozoravaju da dobar san i dovoljno sna nisu gubljenje vremena, već garancija boljeg radnog učinka i više zabave sa prijateljima i porodicom u slobodno vreme.
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)