Surovi živi u Kisaču, mestu nadomak Novog Sada, a njegovo dizajnersko rešenje za logo magazina "Strategija" proglašeno je najboljim na evropskom takmičenju brend dizajnerskih radova održanom nedavno u Sofiji

NOVI SAD - Odelo čini čoveka, a brend firmu - ali da bi brend bio uspešan potrebno je više nego da se samo sašije lepo odelo, kaže autor zvanično najboljeg brend dizajna u Evropi Pavel Surovi.

Surovi živi u Kisaču, mestu nadomak Novog Sada, a njegovo dizajnersko rešenje za logo magazina "Strategija" proglašeno je najboljim na evropskom takmičenju brend dizajnerskih radova održanom nedavno u Sofiji.

Ipak, Surovi se dizajnom brendova još uvek bavi iz hobija.

"Na takmičenju 'Art print festival 2012' u Sofiji dobio sam 'oskar' za najbolji logo Evrope", rekao je Surovi, ponosno ističući da je na tom festivalu nastupio samostalno, dok su svi ostali učesnici bile firme koje se bave dizajnom.

Pomenuti festival, prema rečima Surovog, svake godine se održava u drugoj državi Evrope, a okuplja organizacije koje se bave dizajnom iz svih evropskih zemalja.

Oskar za najbolji dizajnerski rad u Evropi nije prvo priznanje koje je Surovi, inače trenutno zaposlen kao marketing konsultant za slovačko i srpsko tržište u jednoj firmi iz Finske, dobio iz oblasti brend dizajna.

Prošle godine, njegovo rešenje loga slovačke firme "Diva", koja se bavi kozmetikom, proglašeno je za najbolji rad na svetu.

Svetski festival dizajna najboljih brendova održan je u Kini, a bilo je prijavljeno 4.136 radova iz 60 zemalja sveta. Sedmočlani žiri je najpre izabrao 80 radova, među kojima su bili i "Diva" i "Mobi", radovi koje potpisuje Surovi.

"Nakog toga je izabrano 15 najboljih, a na kraju je Diva proglašena najboljim brendom sveta", sa ponosom priča Surovi, koji je, kako reče, tek posle ovih nagrada počeo da razmišlja da se ozbiljnije bavi brend dizajnom.

Činjenica da su najveći stručnjaci iz oblasti dizajna njegove radove proglasili za najbolje na svetu i Evropi je - kako kaže - "nešto najbolje što mu se moglo desiti".

Surovi se do sada dizajniranjem bavio iz hobija. Priča kako je pre dve godine, opuštajući se u večernjim satima. počeo da crta i taj hobi ga je potpuno "uvukao" u svet dizajna.

Šest godina je naš sagovornik na fakultetu predavao marketing i marketinške komunikacije i tom problemu je, kako je istakao, prilazio i sa psihološke i filozofske strane i upravo mu to filozofsko gledište pomaže prilikom izrade dizajnerskih rešenja.

"Bilo šta da vidim, uvek razmišljam šta je to što bi na najbolji način predstavilo to što sam video, bilo da se radi o nekoj parfimeriji, magazinu, banci, bilo čemu, i odmah mi na pamet padaju neki simboli", otkriva Pavel način na koji dolazi do ideja za svoje radove.

Iako je autor zvanično najboljih dizajna brendova na svetu i u Evropi, još uvek nema toliko posla da bi mu hobi postao osnovno zanimanje, mada bi to voleo.

"Nisam imao prilike da u javnosti pričam o pomenutim uspesima pa dosta ljudi i ne zna da sam dobitnik tako velikih priznanja. Kada se bude saznalo o tome verovatno ću se mnogo ozbiljnije baviti brend dizajnom, jer me već posle ovog uspeha u Sofiji kontaktira sve više ljudi iz inostranstva u želji da ostvarimo poslovnu saradnju", kaže Surovi.

Govoreći o dizajnu brendova u Srbiji Surovi kaže da se malo računa vodi o toj oblasti, da ima dosta ljudi koji se time bave, ali da na žalost "svako ko ima kompjuter misli da je dizajner".

Prema njegovim rečima, u Srbiji ima dosta plagijata, "ljudi samo pogledaju šta se radi u svetu i to prekopiraju".

"Kada idete ulicom i pogledate firme videćete da je logo samo tako nacrtan i da nije vođeno računa šta on predstavlja", kazao je Surovi, dodajući da svako ko želi da bude dobar dizajner mora da se takmiči sa svetskim dizajnerima i da svetu prikaže nešto originalno, nešto svoje, što do sad nije viđeno, a ne da kopira postojeća rešenja.

Pavel Surovi ističe da se i pored činjenice da imamo nekoliko agencija koje se ozbiljno bave dizajnom, u Srbiji taj posao još ne shvata kao profesija i umeće, već se smatra kao neka vrsta brzog crtanja.

On je istakao da se mora poraditi na edukaciji firmi o značaju dizajna."Kako odelo čini čoveka, tako i brend čini firmu. Ali da bi brend bio uspešan potrebno je više nego da se samo sašije lepo odelo, potrebno je da se radi po standardima, da se ime dobro širi i onda se postaje uspešan", zaključio je autor zvanično najboljih logo i brend dizajna u svetu i Evropi.