Tiha muzika, slabije osvetljnenje - manje kalorija
NJUJORK - Kao što muzika i osvetljenje utiču na raspoloženje kupaca, tako intenzitet muzike i osvetljenja u restoranu može posetiocima pomoći da više uživaju u obroku i jedu manje, pokazalo je američko istraživanje.
Američki stručnjaci napravili su eksperiment i deo jednog restorana u Illinoisu, koji pripada lancu brze hrane, opremili tišom muzikom i blažom rasvetom, biljkama, slikama, stolnjacima i svećama. Pokazalo se da su posetioci u tom delu restorana unosili 18 odsto manje kalorija od posetioca u delu restorana koji nije bio preuređen.
"Kad smo u restoranu ublažili osvetljenje i utišali muziku nije se promenilo ono što ljudi naručuju, ali su pojeli manje hrane i bili zadovoljniji i srećniji", kazao je stručnjak za marketing i ponašanje potrošača sa Univerziteta Kornel u Njujorku Brajan Vonsink koji je vodio istraživanje.
Istraživanje je pokazalo da je u modifikovanom delu restorana potrošačima trebalo više vremena za obrok, ali su pojeli manje hrane i ocenili je boljim ocenama.
"To što se potrošilo malo više vremena na obrok koji je protekao u ležernijoj atmosferi, stvorilo je neverovatnu razliku, ne samo u tome koliko se pojelo, nego i koliko im se svideo obrok", kazao je Vansink.
U istraživanju objavljenom u časopisu "Psychological Reports" Vansink je kazao da intenzivna rasveta, jake boje, površine koje pojačavaju ođeke i glasna muzika u restoranima brze ishrane nisu predviđene za opuštanje.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore