Ova društvena mreža je sa 14 odsto vremena koje ljudi provode na njemu više nego dvostruko posećenija od najbližeg konkurenta Jutjuba

NJUJORK - Najpopularnija destinacija na internetu je Fejsbuk, gde ljudi troše 14 odsto svog vremena, dok je drugi po popularnosti Jutjub na kome provode 6,2 odsto vremena.

Do tih podataka došla je banka Sitigrup koja je rešila da razjasni čime za bave ljudi kada idu na globalnu mrežu.
Pre pet godina korisnici interneta u svetu trošili su na Fejsbuku ukupno 2,2 odsto vremena koje su provodili "onlajn". To je bio tek sedmi po popularnosti sajt u svetu.

Fejsbuk je sada, sa 14 odsto vremena koje ljudi provode na njemu, više nego dvostruko posećeniji od najbližeg konkurenta Jutjuba.

Fejsbuk je lider po popularnosti i među korisnicima mobilnih uređaja. Na tom sajtu ili aplikacijama korisnici provode više od 20 odsto od ukupnog vremena na mreži.

Za pet godina desetina najpopularnijih sajtova radikalno je promenjena. Najpopularniji sajtovi postale su socijalne mreže i različiti servisi, pokazalo je istraživanje Sitibanke.

To se u prvom redu odnosi na Fejsbuj, Jutjub i Gugl. Udeo Gugla je 2008. godine bio 3,4 odsto, a sada je 5,4 procenta. Popularnost Jutjuba je porasla sa 3,1 odsto 2008. godine na 6,2 odsto danas.

Među deset najpopularniji sajtova ušle su i ruske društvene mreže Mail.ru, sa nevelikim udelom od 1,3 odsto, kao i VK.com, sa 1,1 odsto. Ruskih sajtova 2008. godine nije bilo.

Takođe, u proteklih pet godina osetno je smanjena popularnost Jahua sa 9,1 odsto 2008, kada je bio drugi po popularnosti, na sadašnjih 3,9 odsto.

Pre pet godina najpopularniji je bio sajt Mikrosoft, na kome su korisnici provodili 12,6 odsto svog "onlajn" vremena. Njegov udeo je sada smanjen na 2,4 procenta.

U poslednji godinu dana popularnost društvene mreže Fejsbuk je nastavila da raste, kako među korisnicima kompjutera, tako i kod vlasnika mobilnih uređaja.

Istovremeno su među vlasnicima smartfona sve popularniji Instagram i Amazon, dok na Tviteru i mreži Jutjub provode sve manje vremena.tanjug