Stvaranje živog bića korišćenjem računarskih kodova ušlo u poslednju fazu

BOSTON - Prava životinja unutar kompjutera.
Projekat stvaranja valjkastog crva korišćenjem kompjuterskih kodova došao je do ključnog trenutka - crv se zamigoljio prvi put.

Veštačka inteligencija

Ovaj veliki korak napred u stvaranju veštačke inteligencije deo je projekta „Open Worm“, čiji je cilj stvaranje prave kopije valjkastih crva ili nematoda unutar mašine. Tim naučnika iz više zemalja uspeo je da napravi kompjuterski kod i doda ga onome koji je već postojao. To je omogućilo crvu da stekne „mišiće“ i počne da ih pokreće.
Cilj projekta je povezivanje tela sa simulacijom mozga crva kako bi se bolje shvatilo njegovo ponašanje. Projekat „Open Worm“ započet je u maju i od tada se radilo na stvaranju kopije valjkastog crva.

Pravi valjkasti crv je samo jedan milimetar dug, providan je i hrani se bakterijama kao što je ešerihija koli. Kreće se u vodi brzinom od jednog milimetra u sekundi. Iako je sastavljen samo od 1.000 ćelija, pokazuje veoma složeno ponašanje, kao što je potraga za parom i izbegavanje predatora. Zahvaljujući tome što ima tako malo ćelija, valjkasti crv je prva višećelijska životinja kojoj je mapiran celokupan genom.

Simulacija „Đepeto“

Stvaranje veštačkog crva pokušaj je da se prava životinja mapira do detalja. Svaka od 1.000 ćelija, zajedno s nervnim vezama između njih, ugrađena je u simulaciju nazvanu „Đepeto“. Kompjuterski kod koji utiče na mišiće virtuelne životinje toliko je unapređen da pokret potpuno imitira pokrete pravih crva.
- Pokreti su veoma slični onima koje pravi valjkasti crv - rekao je lider tima naučnika Džon Harliman.

Sporo
RAČUNANJE TRAJALO 72 SATA

Pokret koji je crv napravio trajao je trećinu sekunde, a kompjuteru je bilo potrebno čak 72 sata da ga obradi.
- Možda se naš model bude pokazao kao netačan. Model je kompletan kad sadrži sve podatke koji su nam dostupni - rekao je Harliman.