Od diplome puno su im važnije druge sposobnosti kandidata – poput mogućnosti učenja, odnosno brzog rešavanja problema, izvlačenja zaključaka iz naizgled nepovezanih informacija

Gugl je uvek bio poznat po neverovatno teškim i komplikovanim pitanjima koje su postavljali kandidatima tokom intervjua za posao pa brojni kandidati nisu znali šta da odgovore.

Tako je Gugl zbog bizarnih pitanja poput "koliko loptica za golf stane u autobus" ili "koliko benzinskih stanica ima na Menhetnu" stekao reputaciju kompanije koja ima izrazito velike standarde pri zapošljavanju. Ipak nedavno su prestali sa postavljanjem takvih pitanja i priznali da ona baš nemaju nekog smisla.

"Ta pitanja su potpuni gubitak vremena", izjavio je Laszlo Bok iz Gugla a prenosi Biznis insajder.

On je priznao da na temelju odgovora kandidata na takva pitanja ne mogu da saznaju nikakve konkretne informacije o kandidatima.

Umesto tih besmislenih pitanja, ova renomirana kompanija sada koristi "bihevioralne intervjue" u kojem želi da sazna sve o dosadašnjem poslovnom iskustvu kandidata pa ih u vezi sa tim ispituju o načinima na koji su rešili neke teške analitičke probleme.

Na taj način mogu da saznaju mnogo više informacija o kandidatima, nego postavljanjem čudnih pitanja. Gugl tako može da sazna kako su se kandidati ponašali u stvarnim i teškim situacijama u kojima su se našli tokom karijere, kao i kakve poslove kandidati smatraju teškim.

Takođe, ova kompanija u poslednje vreme zapošljava sve manje ljudi koji su završili fakultet. Od diplome puno su im važnije druge sposobnosti kandidata – poput mogućnosti učenja, odnosno brzog rešavanja problema, izvlačenja zaključaka iz naizgled nepovezanih informacija i veoma im je važno da kandidati imaju liderske sposobnosti.

Bok je dodao da ne traže lidere poput "predsjednika šahovskog kluba", već osobe koje će znati kada trebaju da vode projekt, a kada trebaju da slušaju i slede druge lidere.

Ono što je posebno zanimljivo jest da ova kompanija nikada ne traži eksperte za određena područja jer smatraju da će oni pronaći rešenje za određene problema na načine na koji su slični problemi rešeni milion puta, dok osobe koje nisu eksperti za ta područja mogu da pogrše, ali će često doći do istog rešenja, dok će ponekad pronaći neki potpuno novi način za rešenje problema i tada dolazi do inovacija.

Upravo je to ono što Guglu treba – inovativni i sposobni ljudi koji će biti lideri i timski igrači te koji će brzo i uspešno da pronalaze rešenja za probleme, a ne oni koji će znati koliko loptica za golf stane u jedan autobus.

gugl-printscreen-biznis-insajder.jpg
Printscreen Biznis Insajder 

(Dnevnik.hr)