Prema tvorcu "lajka", leži u negativnim, "nesrećnim posledicama", do kojih bi došlo kad bi se korisnicima dala moć da pokažu svojim prijateljima koliko im se stvarno dopadaju njihovi linkovi, fotografije, statusi ili komentari

Ako je Fejsbukov "lajk" kulturološka ikona, onda je "dislajk" pravi mit na internetu.

Hiljade korisnika je potpisivalo peticije da se uvede dugme "dislajk", milioni su osećali potrebu za njim, ali Fejsbuk nikako da ga uvede.

Razlog tome, prema tvorcu "lajka", leži u negativnim, "nesrećnim posledicama", do kojih bi došlo kad bi se korisnicima dala moć da pokažu svojim prijateljima koliko im se stvarno dopadaju njihovi linkovi, fotografije, statusi ili komentari.

Bret Tejlor, bivši direktor tehnološkog odeljenja u Fejsbuku, izjavio je da je tokom stvaranja "lajka" vođena rasprava o "dislajku", ali da se potencijalni negativni ishod činio prevelikim.

"Razlog zbog kojem smo napravili "lajk" na prvom mestu je to što je bilo mnogo toga na čemu su ljudi želeli da odaju nekome priznanje, ali nisu imali šta da kažu. A gomila komentara je bila tipa "cool" ili "wow", pa je tako dugme "lajk" omogućilo ljudima da iskažu šta misle jednim klikom", naveo je Tejlor.

Međutim, kako je objasnio, "dislajk" nikada ne bi funkcionisao na taj način i samo bi podstakao "negativne vibracije" – napisati loš komentar je teže nego kliknuti na dugme.

"Imam osećaj da, kad bi postojao "dislajk", ispoljio bi se veoma negativan socijalni aspect. Ako želite da nešto ocenite "dislajkom", treba da napišete komentar jer verovatno postoji reč za ono što hoćete da izrazite", zaključio je Tejlor.

(Independent)