Zvanično, Fejs prestao da bude kul
NJUJORK - Fejsbuk, sada korporacija sa 3.000 zaposlenih koja će uskoro postati javna kompanija sa 3,9 milijardi dolara keša i vrednošću procenjenom na sumu između 85 i 100 milijardi dolara kupila je nedavno mnogo manjeg konkurenta, aplikaciju za razmenu fotografija Instagram, što je pokrenulo lavinu "zlonamernosti" prema toj kompaniji Marka Zakerberga.
Neki korisnici "Instagrama" su iskopirali sve svoje fotografije i obrisali ih sa aplikacije samo da ih se "Fejsbuk" ne bi dočepao.
Ni stručnjaci nisu bili blagonakloni prema Fejsbuku.
Dejvid Horsi iz Los anđeles tajmsa primetio je da društvena mreža sve više liči na Velikog Prijatelja, blažu varijantu Orvelovog Velikog brata.
Podaci ukazuju da i drugi dele to mišljenje.
Novija anketa, urađena pre kupovine Instagrama, otkrila je da 28 odsto Amerikanaca nema pozitivno mišljenje o Fejsbuku - to je dvostruko više od „protivnika” firme Epl i tri puta više od onih kojima je mrzak Gugl.
Imidži dve kompanije ne mogu biti različitiji, tako da nije teško reći da je ovaj slučaj Golijata-koji-kupuje-Davida prekretnica u Fejsbukovoj biografiji. „Zvanično, "Fejsbuk" nije više "kul" (cool)”, izjavio je CBS.
Teško je odrediti tačan trenutak kada su započeli problemi s imidžom Fejsbuka, možda kada su korisnici shvatili koliko podataka o njima ova mreža skuplja, možda kada je Zakerberg počeo da izgleda manje kao štrebersko-alterantivni klinac sa koledža, a više kao obični milijarder.
Nepoverenje u Fejsbuk potiče delom od zabrinutosti za njegovu politiku privatnosti koja je opisana kao krajnje konfuzna.
Sam Fejsbuk je priznao da bi bezbednost mogla da bude kamen spoticanja za kompaniju u budućnosti.
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti