Savetnica za upravljanje proizvodima nekada je radila sa Stivom Džobsom, što joj nije ostalo u lepom sećanju

Erin Katon živi i radi u Los Anđelesu, a od 2008. do 2010. godine radila je u Eplu, pa se prisetila svojih iskustava s Džobsom.

"Mladi izvršni direktor jurio je kancelarijom kao mali Godzila, lomeći usput osećanja svog osoblja. Na sastancima bi masirao čelo, pa bi se na glas pitao zašto niko drugi nije pametan kao on. Nijedna ideja o proizvodu nije smela da se razmatra ako je on nije inicirao", počinje svoju priču Erin koja napominje da je to bio razlog zašto je odlučila da da otkaz i da napusti Epl.

Napominje da je inače imala svega dva lična iskustva s Džobsom. Prvi se dogodio odmah na početku, kad je tek počela da radi. U kantini se progurao preko reda ispred nje i njene koleginice.

"Rekla sam koleginici: "Ko je ovaj kreten?", jer do tada nikad nisam obraćala na najbitniju osobu Epla. Koleginica mi je šapnula: "To je Stiv.", a ja sam zaključila da je Stiv pomalo budala."

Erin je radila s MobileMe ekipom (današnji iCloud), kao projektna menadžerka. Nakon rebrandiranja su imali jako loše lansiranje, ali stvorili su sjajan novi proizvod. Između Erin i Stiva stajalo je tri do četiri frupe šefova (na čemu je ona bila zahvalna), pa se priseća kako je svima govorila da ekipa neće biti spremna do predviđenog datuma.
stiv-dzobs.jpg
Profimedia 


Kako se približavalo vreme lansiranja, ljudi su spavali na poslu i radili danonoćno iako uopšte nisu bili zadovoljni s onim što je planirano.

Neuspeh delimično uzrokovan strahom

Jednom kad je došao trenutak za lansiranje, stotinjak ljudi na ivici snaga pozvano je na sastanak sa Stivom. Svi su hodali prema kancelariji kao da idu na giljotinu.

"On je stao ispred nas i vikao. Rekao nam je da bismo trebali svi da budemo ljuti jedni na druge, da smo mogli bolje da rasporedimo lansiranje i žalio se da nismo ni pokušali da učinimo sve stvari koje smo (mi koji smo bili na kraju proizvodne trake, tačnije koji smo napravili proizvod) molili da nam dopusti da učinimo. Bio je to naj demotivišući govor na svetu.

Bez obzira da li mu je u tom svetom svetu frajera koje je on slušao ijedan rekao ono što smo mu mi sve vreme poručivali ili se jednostavno neko na visokoj poziciji nije usudio da preporuči da učinimo nešto što i nije baš u stilu Epla, ovo je bio sistem koji je stvorio Stiv.

On je sam sebe stvorio toliko zastrašujućim i strašnim da ga se cela grupa sjajnih, talentovanih i radnih ljudi plašila. I strahovali su da ako mu išta kažu da će samo vikati na njih. Zato je njegova greška što je lansiranje MobileMe-a prošlo loše, a ne naša."
stiv-dzobs.jpg
Profimedia 


Čak ni Stiv Džobs nije prvobitno bio "Stiv Džobs". On je postao osoba kakvom ga pamte nakon što je imao kompaniju koja je sebi mogla da priušti velike promene, a imao je brdo 'klinaca' koji su obožavali tlo po kom hoda, bez obzira šta bi učinio.

"On je bio suprug koji je zlostavljao ženu i celu firmu, ali bar je bio uspešan. Ako možda i nećete ponoviti njegove uspehe, probajte prvo da budete uljudni prema svojim zaposlenima. Jer najbolja stvar koju možete da učinite za svoj proizvod je da imate zaposlene koji će vam reći istinu i koju ćete poslušati. Jer ako se prema zaposlenima budete odnosili s poštovanjem i budete njihove dobre ideje iskoristiti pri stvaranju konačnog proizvoda, primićete od njih isto obožavanje koje je imao i Stiv od nekoliko svojih obožavalaca, samo što vas se ljudi neće usput plašiti", zaključila je Erin.


(Business Insider)