NISTE JEDINI: Ako ste ikada obrisali nalog na Fejsbuku, evo 4 razloga zašto ste se vratili
Istraživači na Kornel univerzitetu analizirali su više od 5.000 testova kako bi pokušali da razumeju šta to ljude tera da ostanu verni korisnici društvene mreže koju planiraju da napuste. Ovaj akt odlaženja i vraćanja društvenim mrežama, Erik Baumer, glavni istraživač ove studije, i ostatak njegovog tima, nazvali su ‘social media reversion’ - 'obrt društvene mreže'.
Koristeći podatke koje pruža 99daysoffreedom.com, istraživači su bili u mogućnosti da pronađu osobe koje su želele da se distanciraju od Fejsbuka a to same nisu uspele. Studirajući informacije koje su od ove grupe izvukli, istraživači su uvideli da postoje četiri glavna razloga zbog kojih se korisnici vraćaju korišćenju.
Vizuelna zavisnost.
Oni ljudi koji osećaju da su zavisni od Fejsbuka će se najverovatnije vratiti posle kratke pauze. Jedan ispitanik ovako je opisao je svoju naviku: "Prvih 10 dana, kad god sam seo za kompjuter i otvorio internet pretraživač, prsti su mi automatski otkucali slovo 'f'."
Privatnost i nadzor.
Oni korisnici koji su se osetili kao da se njihova aktivnost na sajtu prati, ređe se vraćaju. Ali, oni korisnici koji Fejsbuk koriste kako bi saznali nešto više o tome šta ljudi o njima misle, najradije se vraćaju korišćenju svog naloga.
Raspoloženje.
Osobe koje su u dobrom raspoloženju prilikom korišćenja ostale su istrajne u nameri da to svoje raspoloženje ne pokvare, što otkriva činjenicu da korišćenje Fejsbuka direktno zavisi od našeg trenutnog raspoloženja.
Ostale društvene mreže.
Korisnici Fejsbuka se ređe vraćaju korišćenju ako imaju pristup drugim društvenim mrežama. Ali oni kojima tehnologija igra važnu ulogu u životu neće istrajati u apstinenciji.
U mnogim drugim slučajevima, ljudi se vraćaju korišćenju, ali menjaju način na koji koriste Fejsbuk, brišu aplikaciju sa telefona i smanjuju listu prijatelja ili limitiraju utrošeno vreme na ovom popularnom sajtu.
"Ovi rezultati ukazuju na težinu odluke o dnevnom korišćenju društvenih mreža. Ljude takođe zabrinjava činjenica da korporacije skupljaju, analiziraju i verovatno monetizuju njihove lične podatke. S druge strane, Fejbuk mnogim ljudima služi za brojne važne socijalne funkcije, a u nekim slučajevima ova društvena mreža vitalna je za opstanak komunikacije neke grupe ljudi", rekao je Erik Baumer i dodao: "Ovi rezultati dokazuju kompleksnost ljudske odluke na koji način da koristi ili ne koristi društvenu mrežu"
"PONOSAN NA ČINJENICU DA U PREMIJERU ORBANU IMAMO ISKRENOG PRIJATELJA" Predsednik Vučić se oglasio iz Budimpešte posle sastanka s mađarskim premijerom (foto)