Ukoliko posedujete Fejsbuk profil verovatno ste bili u situaciji da su vas za prijatelja dodavale osobe za koje nikada niste čuli, slali vam poruke koje vam nisu bile jasne ili su od vas tražili neke poverljive podatke ili uslugu.

Fejsbuk je nedavno objavio informaciju da ima 1,65 milijardi korisnika. Od ove brojke, lažnih profila je između 5,5 i 11,2 posto.

Još uvek nisu otkrili način kako da spreče otvaranje "lažnjaka" pomoću kojih neko itekako dobro zarađuje varajući druge korisnike ove društvene mreže. Većina njih su napravljeni kako bi širili spam i viruse kroz mrežu. Postoji nekoliko načina kako možete proveriti da li je nečiji profil lažan.

Proverite fotografije

Prvo što možete da uradite je da proverite nečije fotografije. Ovo je najbrži i najprecizniji način da proverite nečiji profil. Preuzmite profilnu fotografiju sa profila za koji mislite da je lažan, otvorite početnu stranicu Googlea i kliknite na "images" odnosno "slike" u gornjem desnom uglu. Kada se otvori nova stranica, kliknite na ikonicu fotoaparata u desnom delu pretraživača. Dobićete mogućnost da ubacite "URL" fotografije ili unesete fotografiju s vašeg kompjutera. Ubacite preuzetu fotografiju i dobićete izvor te fotografije, odnosno mogućnost da proverite da li je preuzeta s neke druge stranice.

kompjuter-lap-top-mreza-fejsbuk-internet.jpg
Profimedia 

Broj fotografija

Najveći broj lažnih profila ima samo jednu fotografiju. Istraživanja su pokazala da čak dve trećine lažnih profila praktikuje ovo.

Proverite Timeline

Kada posetite lažni profil, njihov timeline često nema nikakav sadržaj ili su tu samo informacije o profilnoj i naslovnoj fotografiji.

fejsbuk.jpg
Profimedia 

Većina lažnih profila su ženski

Istraživanja su pokazala da većina profila koji postoje na Facebooku su ženski, često sa provokativnom fotografijom ili ukradenim imenom.

Proverite prijatelje

U slučaju da profil koji vas je dodao za prijatelja nema nijednu zajedničku crtu sa vama, verovatno se radi o lažnom profilu. Proverite koje zajedničke prijatelje, lajkove, grupe imate kako bi došli do dodatnih informacija.