U krugovima marketara šuška se da su sledeća velika stvar koja će se dogoditi marketingu na društvenim mrežama - chat botovi.

Messenger chat botovi su aplikacije koje se povezuju sa vašom Facebook stranicom i služe za upravljanje porukama na stranici. Oni su najnoviji način komunikacije između vašeg biznisa i klijenata i sigurno ćete uskoro morati da počnete da ih koristite.

O chat botovima na predstojećoj Webiz edukaciji na Zlatiboru, koja se od 16. do 18. juna održava u hotelu Palisad, govoriće Ivan Bildi i tom prilikom slušaoci će dobiti uvid u pojam chat bota, saznaće kako da ih primene na sopstveni brend i na taj način olakšaju komunikaciju sa klijentima. Ivan naglašava da je trenutno najveća prednost chat botova u tome što je Messenger, kojeg koristi 1.2 milijarde ljudi, kao platforma potpuno izuzet od reklama:

Pažnja korisnika je velika, a još uvek je mala ponuda botova što prouzrokuje da se korisnici lako i jeftino angažuju. Pošto imamo punu pažnju korisnika konverziju je još uvek relativno lako ostvariti.

Šta će chat botovi promeniti u digitalnom marketingu?

Promeniće način i mesto komunikacije. Do sada je takozvana 1na1 komunikacija bila rezervisana za mail, a kako društvene mreže sve više postaju mesto i za neku dublju komunikaciju, na njima će se odvijati i poslovna komunikacija. Takođe, chat botovi će približiti model komunikacije koji je prilagođen svakoj pojedinačnoj osobi na osnovu baš njenih potreba i želja.

Koja su to zanimanja koja će nestati ako chat botovi “uzmu maha”?

Pre mislim da će se pojaviti neka nova zanimanja nego što će neka stara izumreti. Kao što postoje pojedinci koji su se specijalizovali za email marketing, tako će postojati I oni koji su se specijalizovali za chat bot komunikaciju.

Kojim biznisima chat botovi mogu najviše da doprinesu?

Ako neki biznis ima potrebu da komunicira sa svojim klijentima, njemu će biti chat bot važan. Znači skoro svi. Trenutno mislim da najviše može da služi biznisima koji proizvode sadržaj (mediji) I biznisima koji nešto prodaju online. Pored pomenutih, mislim da će chat botovi biti važni za biznise čiji su proizvodi ili usluge kompleksniji I zahtevaju dužu I kontinuiranu komunikaciju sa potencijalnim klijentima.

Gde su chat botovi zaživeli, a kada na velika vrata stižu I kod nas?

Chat botovi su I globalno relativno nova stvar, kod nas se na prste jedne ruke mogu nabrojati uspešni primeri korišćenja botova. Samim tim mislim da nigde još uvek nisu u potpunosti zaživeli I da njihovo vreme tek dolazi. Za godinu, dve će postati normalna stvar na nekim razvijenijim tržištima, kod nas će postati standard godinu ili dve posle toga. To ne znači da sada nije pravo vreme da počnete sa botovima, naprotiv.

Zbog čega će korisnici uopšte želeti da razgovaraju sa botovima?

Zato što im botovi mogu pružiti preciznu I nedvosmislenu informaciju ODMAH. Ne moraju da čekaju da neko fizički proveri i odgovori na njihov upit. Pored ovoga, sa botom se možete dopisivati beskonačno dugo bez da gnjavite nekoga sa druge strane.

Da li chat botovi mogu da rešavaju krizne komunikacije?

Generalno zavisi od krizne situacije. Ako nije potrebna kreativnost onda da, ako jeste potrebna onda ćemo morati da sačekamo još nekoliko godina da veštačka inteligencija dovoljno napreduje da može kreativno da rešava probleme.

Ukoliko o ovoj temi želite da naučite više, dođite na Webiz edukaciju na Zlatiboru.

Podsetimo, Kurir je jedini medij u Srbiji koji je u saradnji sa Vajberom lansirao pravog "robota" koji maksimalno olakšava komunikaciju i brži pristup svim vestima. Ukoliko želite da saznate određenu vest u vezi sa sportom, dovoljno je da "pozovete" Kurirovog robota (Viber BOT) i da saopštite svoju želju. Za samo nekoliko sekundi, saznaćete koji je rezultat utakmice, ili da li je Novak Đoković pobedio svog protivnika.