U SRBIJI ZARAĐUJU HILJADE EVRA NA PODRIGIVANJU I PSOVANJU: Psihoterapeut progovorio o FENOMENU JUTJUBERA i posle njegovog APELA, roditelji će se dobro zamisliti...
Najveći idoli mladih u Srbiji postali su njihovi vršnjaci koji na internetu imaju svoje kanale. Najpopularniji imaju veću gledanost od RTS. Zarađuju i do nekoliko hiljada evra mesečno.
Pevaju, kuvaju, šminkaju se, oblače, savetuju, igraju igrice, zasmejavaju, ali se i glupiraju, podriguju, psuju i često liče na rijaliti TV programe. Deca ih obožavaju, imaju milione pratilaca i milijarde pregleda. Oni su jutjuberi i danas su uveliko zamenili televiziju, zagospodarili slobodnim vremenom dečaka i devojčica koji ih frenetično prate, slušaju, kopiraju i u njima vide idole, koje slede poput svetskih muzičkih zvezda. Postali su deo ozbiljne medijske mašinerije, zarađuju na hiljade evra mesečno i imaju izuzetan uticaj na svoje maloletne gledaoce, pišu Novosti!
Istraživanja pokazuju da su najposećenije mreže upravo "Fejsbuk" i "Jutjub", a najčešći korisnici su uzrasta od 14 do 24 godine. Koje će kanale izabrati, smatraju stručnjaci, deci bi trebalo da sugerišu roditelji, jer u moru ponuda može da se odabere i kvalitetan sadržaj.
O enormnoj popularnosti jutjubera svedoči događaj od proteklog vikenda, euforija dece i pet puta veći broj posetilaca od očekivanog na nastupu internet senzacije Baka Praseta, u novosadskom tržnom centru. Slomljen izlog, porušena bina, nekoliko tuča, asistencija Hitne pomoći i interventne policije epilog su odloženog nastupa jutjubera Bogdana Ilića (23).
Po rečima psihoterapeuta dr Zorana Milivojevića, gužve i stampeda na nastupima popularnih jutjubera su šokantne samo za odrasle, koji nisu upoznati sa interesovanjima pretpubertetske i pubertetske publike.
- To bi trebalo da bude signal i roditeljima i stručnjacima koji se bave mladima, da se bolje upoznaju sa vrednostima i aspiracijama mladih - kaže Milivojević. -
Biti popularan, biti zvezda "Jutjuba", pa još dobijati veliki novac za to, samo zbog toga što je neko interesantan kao pojava, veoma je primamljivo mladima. U poznatim jutjuberima mladi vide uzore sa kojima se poistovećuju i na koje žele da liče. Reč je o "generacijskim zvezdama" i njihovoj slavi, a kada je neko slavan u okviru masovne kulture, tu se pojavljuje i biznis.
Kako Milivojević kaže, različite generacije koriste različite medije, pa tako mladi koji ne čitaju novine i ne gledaju televiziju u velikom broju prate "Jutjub".
- Popularnost ovog medija kod mladih možemo objasniti njegovom ponudom nepreglednog broja muzičkih numera koje se besplatno gledaju. Drugi razlog je to što veliki broj mladih ima "pametne telefone" koji su u stvari mali moćni kompjuteri sa bezbroj funkcija, uvek pri ruci, od jutra do večeri, koje mladi prosto "ugrađuju" u svoju ličnost.
Tako, na primer, Baka Prase ima više od milion pratilaca, ali trenutno je, kako pokazuju brojke, ispred njega po gledanosti Stefan Vuksanović Muđa (21) iz sela Drmno kod Kostolca, sa gotovo milion i po sabskrajbera. Njegova vidljivost, uskoro će biti veća od programa RTS u najgledanijem terminu!
Čak i ako ne prate nijednog jutjubera i nemaju omiljeni lik, svako dete zna za njih i može da pobroji najpopularnije. Sa druge strane, većina mališana provodi sate svakog dana uz njihove programe. Oni ne prate politiku, a internet nema granica, pa su se pojavile i svojevrsne balkanske zvezde iz Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine praćene u čitavom regionu.
Po rečima Dragana Varagića, savetnika za poslovnu primenu interneta, nema dileme da je u pitanju ozbiljan biznis današnjice, da je razlog svima dostupan internet koji omogućava izbor programa, a ne praćenje sadržaja koji je nametnut. Kako kaže, u moru jutjub-kanala, ima vrlo kvalitetnih programa, ali da su, nažalost, jutjuberi koje deca najradije prate, upravo oni koji psuju i glupiraju se. Paralela sa rijaliti programima, kao najgledanijem televizijskom sadržaju odraslih je, kaže, jasna.
- Živimo u vremenu u kom se ljudi "primaju" na najniže strasti i pre nego što se zapitaju kako to da dečko koji psuje, pravi gluposti, zadivljuje toliki broj mališana, neka vide zašto toliko odraslih uživa u rijaliti programima i tabloidima - kaže Varagić. - To je, međutim, samo jedna strana priče o jutjuberima. Postoje izuzetno uticajni i kvalitetni programi. Takav primer, čija su ciljna grupa deca, jeste "Jaserštajn".
Kako kaže, ogromna je konkurencija i veliki broj ljudi se time bavi. Neke od njih deca prate da bi videla kako da pređu neki nivo igrice, druge da čuju savet o modi i šminkanju, treće da bi videli koju će novu glupost da izvedu, poput rijalitija.
Kurir.r/Novosti/Foto Profimedia
"PONOSAN NA SRBIJU I NJENE USPEHE, ČESTITAM GRAĐANIMA!" Vučić podelio snimak novog auto-puta između Kruševca i Vrnjačke Banje (VIDEO)