Igor Černiševski iz DIRECT MEDIA United Solutions posetio je Googleplex u Mountain View u Kaliforniji i iz prve ruke prenosi svoje utiske o ovom svetskom gigantu.

Opšte je poznato da je Google jedna od najvećih svetskih kompanija i prvi brend koji nam padne na pamet kada spomenemo internet. Za to je zaslužna Googlova dominacija na polju internet pretrage. Preko 90 odsto svih globalnih pretraga se dešava na Google platformi i to kompaniju stavlja u jedinstvenju poziciju. Ali Google nije samo zbog toga jedinstven. To je kompanija u kojoj bi mnogi poželeli da rade, a jedan od razloga tome je i fleksibilno radno vreme, kao i niz drugih pogodnosti koje ova kompanija nudi svojim zaposlenima.

igor-cernisevski.jpg
Foto: Promo

„U to smo se uverili iz prve ruke, prilikom posete Googleplexu u Mountain View u Kaliforniji“, kaže Igor Černiševski iz DIRECT MEDIA United Solutions. Predstavnici ove kompanije koja je jedan od velikih Google partnera, imali su priliku da krajem februara prisustvuju Google Executive Summit 2019.

google-car.jpg
Foto: Promo

Radno vreme u Googlu je, naravno, potpuno fleksibilno, pa se dešava da ljudi koji rade sa partnerima iz drugih krajeva sveta rade noću, što mnogima čak i odgovara. Google je u potpunosti pet friendly, tako da ljudi dovode pse na posao, ali ne i mačke. Priča se da su vlasnici kompanije Lari Pejdž i Sergej Brin isključivo ljubitelji pasa, ali to niko nije zvanično potvrdio, osim što su predstavnici za medije jednom rekli da „kompanija voli mačke, ali da je „dog-friendly“ kompanija, pa bi njihovo spajanje bilo krajnje stresno“.

googleplex.jpg
Foto: Promo

„Google carstvo se prostire na 290 hiljada kvadratnih metara. Takozvani Googleplex, nije nov, ali je ogroman i po mnogo čemu impozantan. Već su čuveni šareni Google bicikli kojima se zaposleni kreću po kampusu, a na sve strane se mogu videti prostori za odmor i tereni za rekreaciju.

bicikli--zastitni-znak-googla.jpg
Foto: Promo

U okviru kampusa postoji veliki broj restorana i kantina, što nije neobično za kompleks u kom radi preko 20.000 ljudi. Interesantno je da srž kompleksa čine četiri ogromne zgrade, koje se zovu po brojevima - od 40 do 43. Prva zgrada u koju se Google uselio je zgrada 42, a domaćini su nam rekli da je naziv zgrade omaž Daglasu Adamsu i knjizi „Autostoperski vodič kroz galaksiju“, u kojoj je 42 odgovor na pitanje života, univerzuma i svega ostalog.“, kaže Igor Černiševski.

googleplex-park.jpg
Foto: Promo

Još jedan zanimljiv aspekt Google kulture je takozvani TGIF (Thanks God It’s Friday), interni sastanak koji se održava svakog petka u Charlie’s kafeu, najvećem kafeu u Googleplex-u i na kojem osnivači kompanije odgovaraju na sva pitanja koja im zaposleni postavljaju, prezentuju inovacije i nove projekte u okviru kompanije. A inovacija će biti, barem sudeći po najavama.

googleplex-kompleks.jpg
Foto: Promo

„Domaćini na samitu su nam bili Google evanđelisti, eksperti na rukovodećim pozicijama u Google, sakupljeni sa svih strana sveta. Od njih smo čuli šta je novi trend u pretrazi, koji je glavni izvor prihoda. Saznali smo da se duplo povećao broj pretraga koje podrazumevaju isporuku istog dana, ali i kako su to veliki brendovi iskoristili da poboljšaju svoju ponudu.“, kaže Černiševski.

direct-media-united-solutions-na-google-global-summit.jpg
Foto: Promo

Google očigledno ne planira da posustane. Google Lens, aplikacija koja pametnom telefonu omogućava da radi kao vizuelni pretraživač, tehnologija poboljšane realnosti (AR) u pretrazi Google mapa, veštačka inteligencija koja će umesto nas završavati mejlove na Gmail nalozima i još mnogo toga, samo su naznake onoga što najveća tehnološka kompanija radi i planira da radi.

Kurir / E.K.

Foto: Igor Černiševski