Istraživanje o potencijalnoj šteti koju sa sobom nosi novi digitalni svet pokazalo je da će naša deca provesti otprilike deset godina života u virtualnoj stvarnosti, u proseku oko 2 sata i 45 minuta dnevno!

Danas dve trećine (62 odsto) roditelja mališana koji su stari od pet do 10 godina ne ne znaju šta je to i ne razumeju metaverzum, ali novi onlajn svet već je istražilo 15 odsto njihove dece, a redovno ga koristi šest odsto.

meta-v-shutterstock-2021271854.jpg
Foto: Shutterstock

Prošle godine postotak odraslih osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu koji su iskusili VR više se nego udvostručio, s deset posto u siječnju 2021. na 22 posto u prosincu 2021., prema istraživanju konzultantske tvrtke za VR Limina Immersive.

Studija koju je sprovela konsultantska firma za VR Limina Immersive otkriva takođe da više od petine dece do 10 godina već ima sopstvene slušalice pomoću kojih se uklapa u virtuelnu stvranost, a mnogim mališanima je to jedina rođendanska želja.

Ima li mesta za strah?

Dopuštajući svom detetu da istražuje metaverzum bez nadzora, tek svaki deseti roditelj izjavljuje da je to sasvim u redu. Svaki četvrti priznaje da ne zna čemu to zapravo njihov naslednik pristupa, a oni koji su se potrudili da postanu deo ovog sveta rekli su potomse da se osećaju nesigurno.

mv-shutterstock-2041367837.jpg
Foto: Shutterstock

Izveštaji koji su usledili sugerišu da strahovi roditelja nisu bez osnova jer je brojka od 10 godina, koliko se predviđa da će naša deca biti u virtuelnom svetu, dovoljna ilustracija uticaja ove tehnologije na život.

“Virtuelna stvarnost ima neograničen potencijal i beskrajne mogućnosti, ali s tim dolaze i rizici i pretnje. Neophodno je zaštititi sigurnost, privatnost i prava krajnjih korisnika" , komentarisala je nalaze ovog neverovatnog istraživanja istraživanja Ketrin Alen, članica IET-ovog panela za digitalnu politiku i izvršna direktorka Limina Immersive.

IET-ov izveštaj stoga nudi i tri preporuke kojih bi trebalo da se pridržavaju vlade kako bi oblikovali budućnost metaverzuma:

Zakoni su trenutno uglavnom usmereni na sadržaj koji se objavljuje, a ne na aktivnost koja se događa. U metaverzumu - aktivnost se događa u realnom vremenu, pa se regulativa mora odmah prilagoditi.

virtuelna-stvarnost.jpg
Foto: Rojters

Istraživanje je pokazalo i da u slučaju metaverzuma i imerzivnih tehnologija postojeće bezbednosne veze kojima upravljaju korisnici nisu dovoljne. Blokiranje i isključivanje zvuka je na korisniku, ali do trenutka kada pronađe dugme za blokiranje, isključivanje zvuka i prijavu, psihološka šteta je često već učinjena. Tehnološke kompanije zato moraju više da se pozabave pitanjima uznemiravanja i zlostavljanja, umesto da teret prebacuju na korisnika.

Isto tako, s obzirom na činjenicu da se veliki broj korisnika virtuelne stvarnosti oseća "kao na Divljem zapadu", vlade, političari i zakonodavci moraju biti svesni ovih imerzivnih tehnologija i aktivnosti koje se odvijaju na tim impresivnim platformama.

metaverzum.jpg
Foto: Meta / Ferrari / Profimedia

Bez te svesti, odluke će se donositi na slepo ili se uopće neće donositi. Stoga, predlaže IET, i oni koji donose odluke moraju da iskuse virtuelnu stvarnost i provedu neko vreme u metaverzumu kako bi bolje znali o čemu pričaju.

Kurir.rs/theiet.org

Bonus video:

11:55
Deca u Srbiji su prva po korišćenju društvenih mreža u Evropi! Roditelji treba posebno da obrate pažnju na jednu stvar! Izvor: Kurir televizija