Koliko puta ste uzeli pametni telefon i rekli sebi "da samo pogledam nešto", a sledeći put kada ste podigli glavu, da li ste shvatili da su prošli sati? Putevi interneta i društvenih mreža privlače i privlače milione, a naučnici sada imaju izraz za takav fenomen - svakodnevno distanciranje.

sm1.jpg
Shutterstock 

Kako navode naučnici sa Univerziteta Vašington u svojoj studiji, reč je o situaciji u kojoj ljudi jednostavno nisu svesni šta rade, odnosno neke uobičajene i svakodnevne radnje obavljaju automatski, bez potrebe za punom koncentracijom ili pažnjom.

Na primer, kada izađete iz stana i automatski zaključate vrata, a kasnije niste sigurni da li ste to uradili ili ne jer niste obraćali pažnju na to. Ali studija sprovedena na Univerzitetu u Vašingtonu pokušala je da utvrdi koliko često se "isključujemo" kada koristimo društvene mreže. Osmislili su aplikaciju koja je pratila aktivnosti učesnika kada su koristili Tvitter mesec dana. U nepravilnim intervalima, aplikacija bi pitala učesnike da li se sećaju šta su upravo pročitali.

sm2.jpg
Shutterstock 

Tokom studije, 42 odsto učesnika je bar jednom odgovorilo da se ne sećaju šta su pročitali i da ne obraćaju pažnju na to šta rade. A tokom razgovora sa učesnicima, 16 odsto njih je reklo da se osećaju „isključeno“ dok koriste društvenu mrežu.

Zanimljivo je da su ih iskačući prozori koji su ih pitali da li se sećaju onoga što su pročitali zapravo naterali da se fokusiraju na ono što rade. Društvene mreže su dizajnirane da vas podstaknu da nastavite da pretražujete sadržaj.

stockphotoalanyaturkeyaprilmanhandholdingiphonepromaxgoldwithsocialnetworking1991538881.jpg
Shutterstock 

Kada smo u stanju distanciranja, imamo smanjen osećaj uključenosti, zbog čega smo ranjiviji i gubimo osećaj za vreme, upozoravaju naučnici.

Ističu da društvene mreže treba da osmisle „kraj” ovakvih sadržaja, kako bi pomogli korisnicima da bolje upravljaju pažnjom i vremenom.

profimedia0619309744-1.jpg
Profimedia 

(Kurir.rs/Zimo.hr)

Bonus video:

04:34
OVU GREŠKU RODITELJI UVEK PRAVE! Slikaju decu i kače ih na društvene mreže A EVO GDE TE FOTOGRAFIJE ZAVRŠAVAJU Izvor: Kurir televizija