Alphabetov Google je u utorak izneo promene u rezultatima pretrage i nove alate za programere aplikacija da promovišu svoje proizvode u aplikacijama trećih strana i konkurentskim prodavnicama aplikacija kao deo napora da se ispoštuju značajna tehnološka pravila EU koja nastoje da smanje moć Big Tech.

Označeni kao čuvari vrata koji kontrolišu pristup miliona korisnika i preduzeća njihovim platformama, Google, Amazon, Apple, Microsoft, Meta Platforms i vlasnik TikTok-a BiteDance moraće da se pridržava Zakona o digitalnim tržištima (DMA) od 7. marta.

Kompanija je u januaru najavila neke od promena koje se primenjuju samo na korisnike u Evropi i naknadno je neke od njih prilagodila kao odgovor na povratne informacije od antimonopolskih regulatora EU, korisnika i programera aplikacija.

profimedia0355874663.jpg
Foto: Profimedia 

Promene u rezultatima pretrage znače da će veliki posrednici i agregatori dobiti više saobraćaja, dok će hoteli, avio-kompanije, trgovci i restorani dobiti manje, navodi Google u postu na blogu.

Od korisnika će biti zatraženo da daju saglasnost da dozvole Google-u da deli njihove podatke u svim Google proizvodima i uslugama.

shutterstock-1163139622.jpg
Shutterstock 

Programeri aplikacija će moći da koriste alternativne sisteme naplate, a ne samo naplatu Google Play-a, dok će im novi program omogućiti da direktno vode evropske korisnike van aplikacije da promovišu svoje proizvode.

Google će takođe ove nedelje lansirati softver za prenosivost podataka u Evropi, što će programerima olakšati prenošenje korisničkih podataka u aplikaciju ili uslugu treće strane.