Osnivač Telegrama Pavel Durov najavio je u sredu da korisnici aplikacije za ćaskanje sa ličnim nalozima sada mogu da ih konvertuju u poslovne naloge plaćajući mesečnu naknadu. Ovo korisnicima daje mogućnost da navedu informacije kao što su lokacija i radno vreme, što može biti od pomoći vlasnicima malih kafića i prodavnica.

Neke od drugih funkcija za poslovne naloge uključuju organizovanje ćaskanja sa oznakama u boji, korišćenje automatskih pozdravnih poruka ili poruka o odlasku, kao i prečice za brze odgovore. Durov je na svom kanalu rekao da Telegram planira da lansira više poslovnih funkcija ovog meseca, uključujući način za integraciju četbotova sa AI za korisničku uslugu.

- Telegram Business nalozi će moći neprimetno da dodaju chat botove kao svoje nevidljive sekretare da odgovaraju na sva ili određena ćaskanja. Sa veštačkom inteligencijom, ovi chat botovi mogu da dovedu automatizaciju korisničke usluge na potpuno novi nivo, rekao je Durov.

shutterstock-1756595405.jpg
Shutterstock 

Telegram ovim novim funkcijama pokušava da se takmiči sa WhatsApp Business-om, koji je prošle godine prešao granicu od 200 miliona aktivnih korisnika mesečno. Međutim, glavna razlika je u tome što Telegram naplaćuje pretplatu za korišćenje poslovnih funkcija, dok se WhatsApp oslanja na vrstu razgovora i učestalost ćaskanja da bi ostvario prihod.

WhatsApp u vlasništvu Meta je prošle godine predstavio mnoge poslovne funkcije, uključujući personalizovane poruke klijenata i tokove za obavljanje transakcija e-trgovine bez napuštanja aplikacije.

Tokom poslednje dve godine, Telegram se fokusirao na povećanje svog poslovanja kroz premium pretplate, kripto novčanik sa sopstvenim čuvanjem i aukciju premijum korisničkih imena. Aplikacija za ćaskanje, koja ima više od 800 miliona korisnika širom sveta, takođe planira da lansira svoju reklamnu platformu ovog meseca sa programom podele prihoda za kanale.