Skoro godinu dana korisnici iOS-a uživaju u pogodnostima transkribovanja WhatsApp glasovnih poruka. Sada izgleda da WhatsApp radi na tome da istu funkcionalnost donese na Android, a njegovi korisnici bi uskoro mogli dobiti istu funkciju za uštedu vremena.

Android-ov @AssembleDebug je završio analizu APK-a koji otkriva da postoji kod u WhatsApp Beta za Android (verzija 2.24.7.7) koji ukazuje da je ova funkcija u razvoju. Štaviše, kod takođe otkriva da će omogućavanje transkripcije zahtevati preuzimanje od 150 MB, što sugeriše da se funkcija oslanja na softver za prepoznavanje govora vašeg uređaja.

Očekuje se da će se ova funkcija nalaziti u meniju Podešavanja > Ćaskanja, odražavajući lokaciju funkcije na iOS uređajima. Enkripcija od kraja do kraja će se takođe primenjivati na transkripte glasa, što znači da će vaša privatnost ostati netaknuta čak i kada se vaše glasovne poruke pretvore u tekst.

240401-reuter.jpg
Profimedia 

Kada će ova funkcija biti dostupna?

Funkcija još nije mogla da se aktivira, ostavljajući samo nizove u kodu da nestanu. To znači da se snimci ekrana ne mogu prikupiti, što snažno sugeriše da je ova funkcija još uvek u ranoj fazi. Međutim, vremenska linija WhatsApp-a za nove funkcije često može biti nepredvidljiva, tako da, iako ne postoji određeni datum kada će ova funkcija postati široko dostupna, mogla bi se pojaviti u budućim beta izdanjima WhatsApp-a u bilo kom trenutku.

epa-ritchie-b-tongo-01-epa-ritchie-b-tongo.jpg
EPA / Ritchie B Tongo 

Kada bude objavljen, ovaj potez će postaviti WhatsApp na ravnopravnije noge sa rivalima kao što su Telegram i Google Messages, koji već nude alate za transkripciju na Androidu. Međutim, nejasno je da li će biti ograničenja u korišćenju ove funkcije. Dok Google Messages ima besplatnu uslugu transkripcije, Telegram ograničava korisnike koji nisu premium korisnici na nekoliko transkripata nedeljno.

Biće zanimljivo videti kako će WhatsApp odlučiti da implementira ovu funkciju i da li će slediti sličan model ili će ga ponuditi bez ograničenja. Ovo bi potencijalno moglo da utiče na korisničko iskustvo i odredi koliko će ova funkcija biti uspešna u privlačenju novih korisnika na platformu.