Nedavno otpečaćeni sudski dokumenti pokazuju kako je Facebook njuškao po aktivnostima korisnika Snapchata, YouTuba i Amazona u okviru „Projekta Isterivači duhova“.

Novi set nezapečaćenih dokumenata koji je objavio federalni sud u Kaliforniji otkrio je da je Facebook "njuškao" po aktivnostima korisnikea Snapchata, YouTuba i Amazona. Pod kodnim nazivom „Projekat Isterivači duhova“, kompanija u vlasništvu Marka Zakerberga presrela je i dešifrovala mrežni saobraćaj ljudi koji su koristili Snapchat.

Dokumenti, koji su deo grupne tužbe između potrošača i Mete, pokazuju kako je kompanija analizirala mrežni saobraćaj korisnika koji su u interakciji sa konkurentima Facebook-a. Da bi zaobišao prošlo šifrovanje koje su koristile usluge kao što je Snapchat, Facebook je razvio posebnu tehnologiju da vidi šta korisnici rade na drugim platformama.

shutterstock-meta-1.jpg
Shutterstock 

U internoj e-poruci od 9. juna 2016, izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg rekao je: „Kad god neko postavi pitanje o Snapchatu, odgovor je obično da zato što je njihov saobraćaj šifrovan, nemamo analitiku o njima. S obzirom na to koliko brzo rastu, čini se da je važno pronaći novi način da dobijete pouzdanu analitiku o njima. Možda treba da napravimo panele ili da napišemo prilagođeni softver. Trebalo bi da smislite kako to da uradite.’

Nakon što je Zakerberg poslao e-poštu, programeri u kompaniji predložili su korišćenje Onavo, usluge nalik VPN-u koju je Facebook kupio 2013. Mesec dana kasnije, tim koji radi na Onavu došao je do rešenja koje je uključivalo instaliranje 'kompleta' na Android i iOS uređaji.

ap-marcio-jose-sanchez.jpg
AP / Marcio Jose Sanchez 

U drugom mejlu, Facebook je rekao da tehnika, koja je u osnovi napad čoveka u sredini (čitaj: korisnika) , omogućava „nam da pročitamo šta bi inače bio šifrovani saobraćaj kako bismo mogli da merimo upotrebu u aplikaciji“. Prema sudskim dokumentima, Facebook je kasnije proširio program na "njuškanje" na Youtubu i Amazonu.

Metina jedinica Onavo nije nova u kontroverzama. Tim ima istoriju korišćenja različitih tehnika za prikupljanje korisničkih podataka. Nakon što je kupila Onavo od izraelske firme, Meta je koristila uslugu da špijunira svoje konkurente preko miliona ljudi koji su koristili aplikaciju.