Yahoo je u utorak saopštio da je kupio platformu za vesti vođenu veštačkom inteligencijom suosnivača Instagrama - Artifact, i da će svoju tehnologiju ugraditi u vesti i druge sajtove američkog provajdera web usluga.

Dogovor sugeriše nastavak borbe za novoosnovane medijske kompanije koje žele da povećaju prihode u trenutku kada veliki tehnološki giganti Alphabet i Meta Platforms privlače većinu prodaje oglašavanja.

U januaru, Artifact je rekao u blogpostu da bi obustavio rad svoje aplikacije jer „tržišne prilike nisu dovoljno velike da garantuju nastavak ulaganja na ovaj način“.

Yahoo , koji takođe poseduje novinske brendove TechCrunch, Engadget i Yahoo Finance, rekao je da će Artifactov mehanizam za preporuke koji pokreće veštačka inteligencija i druge funkcije pomoći da se povećaju njegove operacije vesti i isporuči personalizovani sadržaj publici.

zahoo.jpg
Foto: Shutterstock

Izdavač na mreži takođe poseduje manjinski udeo u platformi za preporuke sadržaja Taboola.

Yahoo, koji je odbio da podeli finansijske detalje, kupila je privatna kompanija Apolo Global Management za 5 milijardi dolara 2021.

Artifact su lansirali Sistrom i Mike Krieger početkom 2023. Bili su ranije u Meti, tada poznatoj kao Facebook, nakon što je kompanija preuzela Instagram 2012. godine.

shutterstock-620960423.jpg
Foto: Shutterstock

Dvojac je napustio vlasnika Facebooka krajem 2018. godine, što neki mediji javljaju, otvara novu karticu koja je kasnije opisana kao posledica njihovog napetog odnosa sa šefom Meta Markom Zakerbergom i razlika u njihovim vizijama za Instagram.

Sistrom i Krieger će tokom ove tranzicije raditi sa Yahoo-om u savetodavnom svojstvu, navodi Yahoo u saopštenju.