Može da odgovara na pitanja u realnom vremenu i da ima interakciju sa putnicima

Katar ervejz uvodi virtualnog člana kabinske posade da asistira putnicima u avionu i na aerodromu koja se na prvi pogled ne razlikuje od ostalih stjuardesa.

Digitalna stjuardesa po imenu Sama (nebo na arapskom), može da odgovara na pitanja u realnom vremenu, da ima interakciju sa putnicima i to uz pomoć veštačke inteligencije, prenosi Njujork post.

Sama trenutno govori samo engleski, ali se planira da do kraja godine tečno govori i druge jezike, uključujući arapski.

shutterstock-stjuardesa-1.jpg
Shutterstock 

"Ovo je monumentalna tačka u vođenju uspešne sinergije između tehnologije i ljudi - ne samo za Katar ervejz već i za avio-industriju u celini", rekao je potpredsednik kompanije za marketing Babar Rahman dodajući da će interakcije biti prijateljske.

Ženski "digitalni član kabinske posade" predstavljen je na velikom sajmu ITB Berlin. Trenutno je brineta, sa kosom vezanom u punđu, u prepoznatljivoj crvenoj uniformi Katar ervejza.

Avio-kompanija tvrdi da je virtuelni član kabinskog osoblja - takođe dostupan preko svog metaverzuma, nazvanog Kverse i Katar app. - prva pomoć korisnicima te vrste sa AI.

shutterstock-stjuardesa-2.jpg
Shutterstock 

Sama kombinuje "tehnologiju sa empatijom i personalizacijom" i nudi "zanimljive interakcije koje odražavaju ljudski razgovor". Dizajnirana je tako da uči iz ponašanja putnika kroz 'sveobuhvatne vizuelne interakcije".

Putnici mogu maksimalno da korise Samu, i da ih ona vodi kroz 3D mapirane prikaze aerodroma, vip prostore za odmor, i da im odgovara na pitanja vezana sa putovanjem, prtljagom, čekiranjem...

Izvor: 24sedam/Kurir/Darko Mulic