Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žrtva kompromitovanja podataka ili phishing napada.

Mnoge tradicionalne usluge koje zahtevaju direktnu interakciju sa ljudima tokom godina transformisale su se u onlajn usluge. Primera radi, ranije su odlasci u banku bili uobičajena stvar, ali sada je većina usluga koje banke inače pružaju onlajn. Ako uzmemo u obzir društvene mreže i kupovinu na internetu, broj aktivnih onlajn naloga koje ljudi svakodnevno koriste dramatično se povećava.

A tu je i druga vrsta naloga na mreži na koje korisnici najčešće zaborave vrlo brzo pošto ih registruju. Primera radi, želite da kupite kartu za bioskop preko interneta za bioskop koji nikada niste posetili? Morate da kreirate onlajn nalog. Rezervišete nekoliko mesta u novom restoranu? Napravite nalog i zaboravite na njega sledećeg dana.

shutterstock-1908265771.jpg
Foto: Shutterstock, Ilustracija

Ovi nalozi i lični podaci povezani sa njima ostaju na serverima i podložni su povredama podataka, a da mi, kao korisnici, uopšte nismo ni svesni toga niti se sećamo da smo kreirali te naloge.

Bitdefender je sproveo anketu o onlajn nalozima a rezultati su za istraživače bili iznenađujući. Uzeti su u obzir samo nalozi koje ljudi prijavljuju kao aktivne naloge, ali stvaran broj onlajn naloga mogao bi biti daleko veći ako bi se mogli izbrojati i nalozi koje kreiramo za jednokratnu upotrebu.

Istraživanje je pokazalo da 35,1% ljudi ima između tri i pet onlajn naloga koje redovno koristi. Međutim, 30,9% korisnika ima između šest i devet naloga.

Podaci otkrivaju zanimljive specifičnosti korisnika iz različitih zemalja. Na primer, Španija ima najmanje korisnika sa više od 10 naloga (3%), a SAD su na drugoj strani spektra sa 6,6%.

mladi-telefoni-zavisnot-facebook-drustvene-mreze.jpg
Foto: Shutterstock

Takođe, čini se da francuski korisnici najmanje zavise od onlajn usluga, jer 41% navodi da imaju samo jedan ili dva naloga. Australija ima najmanje korisnika sa samo nekoliko onlajn naloga, 16,8%.

Da su godine samo broj, potvrdilo je i ovo istraživanje. Razlika u godinama nije relevantna za broj aktivnih onlajn naloga tako da se starost ne može koristiti kao indikator.

Izveštaj Bitdefendera naglašava važnost održavanja onlajn naloga. Sam broj kršenja podataka trebalo bi da drži ljude budnim, posebno zato što mnogo ljudi ima više aktivnih naloga na mreži, a mnogi koriste iste lozinke za više različitih naloga. Upravo zbog toga, savet stručnjaka je da razmotrite deaktivaciju nekorišćenih naloga.

Izvor: Informacija/Kurir/Darko Mulic