Tehnološki giganti okreću se video snimcima kratkog formata, s obzirom na neizvesnu budućnost TikToka, koristeći partnerstva i strategije za osvajanje TikTokovih prihoda od oglašavanja.

Video snimci kratke forme zauzeli su središnje mesto u krajoliku digitalnog oglašavanja, a platforme poput Snapa i Mete strateški su se pozicionirale usred neizvesnosti oko budućnosti TikToka u SAD-u. Nedavne zakonodavne radnje i geopolitičke napetosti pružile su tim kompanijama povoljan trenutak za preusmeravanje novca za oglašavanje daleko od svog kineskog konkurenta.

tiktok-2.jpg
Foto: Shutterstock

NewFront u Njujorku služi kao pozadina za to strateško manevrisanje, koje se dešava samo nedelju dana nakon što je američki predsednik Džo Bajden potpisao zakon usmeren na ByteDance, TikTokovu matičnu kompaniju, zbog zabrinutosti za nacionalnu bezbednost. TikTok je obećao da će osporiti zakon, pripremajući pozornicu za obračun s visokim ulozima.

Tokom svoje NewFront prezentacije, TikTok je najavio partnerstva u sportu i zabavi, uključujući sporazum s NBCUniversalom o prikazivanju video isečaka s Olimpijskih igara u Parizu. Taj potez naglašava TikTokovu predanost angažovanju sadržaja i strateškim savezima.

shutterstock-tik-tok-dollars-1.jpg
Foto: Shutterstock

Uprkos regulatornim izazovima, TikTok ostaje značajan igrač u digitalnom oglašavanju, a kompanija za istraživanje tržišta Emarketer predviđa im 8,66 milijardi dolara prihoda od oglasa u SAD-u za platformu ove godine. Ta brojka, iako manja od Googlea i Mete, naglašava uticaj TikToka, podstičući konkurenciju dok konkurenti žure da imitiraju uspeh TikToka sopstvenim kratkim video sadržajem.

KOJE SU OPCIJE TIKTOKU NA RASPOLAGANJU?

Jasmin Enberg, glavna analitičarka u Emarketeru, naglasila je potrebu TikToka da uveri oglašivače usred regulatornih turbulencija. "TikTok mora da pokaže oglašivačima da posluje kao da je sve u redu, iako je situacija potpuno drugačija", naglasila je.

Konkurenti poput Snapa takođe povlače strateške poteze, udružujući se s NBCUniversalom kako bi poslali influensere na Olimpijske igre za kreiranje sadržaja. Patrik Haris, predsednik Snapa, istakao je pouzdanost te platforme usred turbulencija u industriji.

tikt-ok.jpg
Foto: Shutterstock

Dok se oglašivači kreću kroz neizvesnu budućnost TikToka, mnogi se fokusiraju na kratkoročne strategije dok istražuju nove prilike. Aleks Stoun, viši potpredsednik agencijskog partnerstva u Horizon Media, naglasio je potrebu za inovacijama, rekavši: "Moramo da se fokusiramo na inovativne mogućnosti koje su dostupne oglašivačima".

Prilagodljivost je ovde ključna, s obzirom na to da veliki igrači u industriji već odgovaraju na geopolitičke neizvesnosti i regulatorne izazove.

Izvor: B92/Kurir/Darko Mulic