TikTok planira da počne sa označavanjem slika i video zapisa postavljenih na njegovu uslugu za deljenje videa koji su generisani pomoću veštačke inteligencije, saopštio je u četvrtak, koristeći digitalni vodeni žig poznat kao Content Credentials.

Istraživači su izrazili zabrinutost da bi sadržaj generisan veštačkom inteligencijom mogao da se koristi za mešanje u izbore u SAD ove jeseni, a TikTok je već bio među grupom od 20 tehnoloških kompanija koje su ranije ove godine potpisale sporazum kojim se obavezuju da će se boriti protiv njega.

shutterstock-1144681148.jpg
Shutterstock 

Kompanija već označava sadržaje generisane veštačkom inteligencijom napravljene pomoću alata unutar aplikacije, ali najnoviji potez bi primenio oznaku na video zapise i slike generisane van usluge.

„Takođe imamo politike koje zabranjuju realističnu veštačku inteligenciju koja nije označena, tako da ako se realistična veštačka inteligencija (generisani sadržaj) pojavi na platformi, onda ćemo je ukloniti kao kršenje smernica naše zajednice“, Adam Preser, šef operacija i poverenja i bezbednosti u TikTok, rekao je u intervjuu.

shutterstock-2339442245.jpg
Shutterstock 

Tehnologiju Content Credentials je predvodila Koalicija za poreklo i autentičnost sadržaja, grupa koju su suosnivali Adobe, Microsoft i drugi, ali je otvorena za druge kompanije.

Već su ga usvojili poput OpenAI kreatora ChatGPT-a

YouTube u vlasništvu Alphabet-a, Meta Platforma koja poseduje Instagram i Facebook, takođe su rekli da planiraju da koriste Content Credentials.

Da bi sistem funkcionisao, i proizvođač generativnog AI alata koji se koristi za pravljenje sadržaja i platforma koja se koristi za distribuciju sadržaja moraju da pristanu da koriste industrijski standard.

shutterstock-2237655783.jpg
Shutterstock 

Kada osoba koristi OpenAI-jev Dall-E alat za generisanje slike, na primer, OpenAI dodaje vodeni žig na rezultujuću sliku.

Ako se ta označena slika zatim otpremi u TikTok, automatski će biti označena kao generisana veštačkom inteligencijom.

TikTok, koji je u vlasništvu kineske kompanije ByteDance, ima 170 miliona korisnika u SAD, koje su nedavno usvojile zakon koji zahteva od BiteDancea da proda TikTok-a ili da se suoči sa zabranom na američkom tržištu. TikTok i BiteDance su tužili da blokiraju zakon, tvrdeći da krši Prvi amandman.