IGRE KOJE SU OBELEŽILE GAMING SVET: Popularni naslovi po dugoj tradiciji ušli u Kuću slavnih
Ovogodišnji laureati ostavili su trajan trag na istoriju video igara i živote miliona igrača širom sveta.
Tokom godina, neke video igre su osvojile više simpatija igrača od drugih. Kako bi obeležili upravo te video igre, koje su postale legendarne, Svetska kuća slavnih video igara (The World Video Game Hall of Fame) poslednjih 10 godina u svoje redove počasnih igara uvodi odabrane članove. Ove godine, odali su priznanje, uvodeći ih u svoju 10. klasu počasnih igara, klasicima kao što su Asteroids, Myst, Resident Evil, SimCityju i Ultima.
Pomenute igre su svojim razvojem i pojavom unapredile tehnologiju, ali i povećale interes različitih uzrasta i interesnih grupa gejmera za video igrama.
Borba za ulazak u Kuću slavnih ove godine vodila se između 12 finalista, sve dobro poznatih igara koje su igrali milioni igrača širom sveta. Tako su se za ulazak borili Elite, Guitar Hero, Metroid, Neopets, Tokimeki Memorial, Tony Hawk's Pro Skater i You Don't Know Jack.
Atarijev Asteroids objavljen je pre čak 45 godina i nosi titulu Atarijeve najprodavanije igre. Sjajna grafika i zvučni efekti s temom svemira u igri su se probili iz više od 70.000 arkadnih jedinica u milione dnevnih soba kada je kućna verzija Asteroidsa postala dostupna na Atari 2600.
"Kroz beskrajne varijante i verzije na desetinama arkadnih, kućnih, ručnih i mobilnih platformi, Asteroids je napravio jednostavnu, ali izazovnu igru o miniranju kamenja u jednu od najčešće igranih i najuticajnijih video igara svih vremena", rekao je Žeremi Sosijer iz Svetske kuće slavnih videoigara.
S druge strane, Ultima možda nije toliko poznata kao Asteroid, ali je svojom pojavom 1981. godine pokrenula čitav novi žanr "role playing igara" iz kojeg su se posle razvili hitovi kao što su Dragon Quest i Final Fantasy.
O SimCityju se gotovo sve već zna. Igra je inspirisana urbanim dizajnom, a objavio ju je Maxis 1989. godine. Od samog početka svoje obožavatelje je pronašao kako među odraslima, tako i među decom, koja su tako od malih nogu rešavala izazove koje pred njih stavlja izgradnja i vođenje sopstvenog grada. Potrebno je pomenuti i da je upravo ova igra inspirisala stvaranje još jednog hita, The Sims.
"U vreme kada su mnogi ljudi o video igrama razmišljali kao o arkadnim pucačinama ili platformama za konzole, SimCity je privukao igrače koji su želeli intelektualno stimulišuću zabavu na svojim novim ličnim računarima", rekao je Ariol Prater, istraživački stručnjak.
Avanturistička igra Myst prodata je u više od šest miliona primeraka, što ju je učinilo najprodavanijom računarskom igrom 1990-ih. Izdanje Broderbunda iz 1993. koristilo je ranu CD-ROM tehnologiju i omogućilo nivou uživljavanja igrača koji do tada nije bio dostupan u računarskim igrama.
"Malo drugih igara može da se mesti s Mystovom sposobnošću otvaranja maštovitih svetova. Bilo je to delo umetničkog genija koje je zaokupilo maštu čitave generacije igrača računarskih igara, a njegov uticaj se može videti u mnogim današnjim igrama", istakli su iz Kuće slavnih.
I na kraju, ali ništa manje važan, tu je Resident Evil sa "svežim dijalogom B-filma, zadivljujućim igranjem i jezivom neizvesnošću" koji je pomogao da se popularizuje žanr "survival horor" nakon što ga je Capcom objavio 1996. Resident Evil ponudio je zrelu zabavu za starije tinejdžere i odrasle. Stvorio ga je reditelj igre Šinđi Mikami, a takođe je inspirisao seriju akcionih horor filmova koja je do 2022. zaradila više od 1,2 milijarde dolara.
Izvor: B92/Kurir/Darko Mulic
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti