Vreme je za promene i uvođenje inovacija u imenovanju novih Apple uređaja. Na red je došao i iPhone

Nazivi većine Apple proizvoda počinju sa prefiksom “i”, poput iPhone, iPad, iMac i drugih uređaja. Međutim, Ken Segall, glavni kreativni direktor marketinga koji je jednom davno, pre 26 godina, kumovao prvom Apple proizvodu sa “i” dodatkom u nazivu – iMac.

shutterstock-1676218105.jpg
Shutterstock 

Tako je počela priča o jednom od najpopularnijih brendova u istoriji IT-a. Ovaj marketing genije je otvoreno rekao da je došlo konačno vreme da Apple odustane od imenovanja proizvoda i korišćenja “i” prefiksa .

Ken Segall je radio sa osnivačem kompanije Apple, Stivom Džobsom tokom 12 godina, stvarajući mnoge poznate reklamne sadržaje kompanije Apple. U to vreme je ubedio Džobsa da usvoji “iMac” kao naziv novog Apple uređaja i po mnogo čemu za to vreme revolucionarnog računara.

shutterstock-406935160.jpg
Shutterstock 

Ispostavilo se možda najviše po pitanju metodologije označavanje i imenovanja po kome je Apple kasnije postao poznati i kopiran širom sveta. Time je postavio temelje za buduće Apple brendiranje proizvoda. Običaj stavljanja prefiksa “i” u nazive proizvoda traje i dan danas.

Nedavno je Ken Sigal prihvatio ekskluzivni intervju za „Wired” i otvoreno rekao da oznake koje koriste „i” u nazivu sada treba definitivno napustiti i da više nema apsolutno nikakvog smisla koristiti ga i dalje. Dalje, izjavio je kako je Stiv Džobs proslavio Apple ime kroz “i” proizvode, koji su oduvek bili prepoznatljivi i neodvojivi od Apple brenda, ali svemu dođe kraj i na kraju krajeva, to je samo podbrend mnogo poznatije marke.

appleiphonesmartphonedesk.jpg
Promo 

Sada je kompaniji Apple potrebno novo ime da dokaže svoj tehnološki napredak i postavi temelj za popularnost i prepoznatljivost svojih budućih proizvoda.

Ken Segall je priznao da neki marketinški stručnjaci možda ne veruju u ovu ideju, ali već duže vreme “i” je “prisvajalo” i na neki način, otvoreno zloupotrebljavalo previše kompanija u svrhu imenovanja sopstvenih internet proizvoda, dok sa druge strane Apple nije mogao pravno da zaštiti svoj “i” brend. Ovo je za Apple, koji naglašava inovacije u svojim proizvodima, veliki problem.

DA LI JE DOŠAO KRAJ ZA IPHONE?

U stvari, čini se da je Apple shvatio sa kakvim se problemom suočava. Zbog toga od 2007. mnogi proizvodi su postepeno napuštali „i“ prefiks iz svog naziva.

Na primer, Apple TV i Apple Watch nisu koristili uobičajenu metodologiju iTV ili iWatch kako je nalagalo dotadašnje pravilo imenovanja Apple proizvoda. U poslednje vreme, vidimo sve češće praksu da novi Apple uređaji koriste direktnije nazive poput Apple Vision Pro koji jasnije ukazuju da se radi o proizvodu kompanije Apple, postepeno zamenjujući čuveno “i” sa Apple.

shutterstock-iphone-4.jpg
Shutterstock 

Šta to na kraju znači za možda i najpopularniji brend mobilnog telefona ikada? Da li je došao onaj neizbežni trenutak koji je Apple tako dugo odlagao. Trenutak kada će nestati iPhone brend i biti promenjen u nešto drugo. Izbaciti iPhone kao ime?

Apple bi svoj telefon „mogao nazvati praktično bilo kojim imenom, a mi ćemo ga i dalje kupovati“, tvrde svetski poznati marketing stručnjaci iz oblasti brendinga. „Ako Apple kaže da više neće biti iPhone uređaja i ponudi Apple Phone — počećemo da ga nazivamo Apple telefonom. Apple ima tako veliku distribuciju, svest o brendu i proizvodu, da ispuštanje ‘i’ u iPhone nazivu, neće ni malo štetiti njegovoj popularnosti i prodaji.

shutterstock-iphone-2.jpg
Shutterstock 

Drugi stručnjaci takođe dele mišljenje da Apple ne bi ugrozio prodaju izbacivanjem čuvenog „i“ iz iPhone naziva, ali predviđaju da se Apple neće tako lako odreći svog prefiksa, sve dok buduća verzija njegovog “hero” uređaja, ne bude značajno restilizovana.

„iPhone je toliko slavan i poznat, da trenutno ne postoji nijedan razlog za promenu imena sve dok Apple ne predstavi telefon koji će imati radikalno drugačiji dizajn od postojećih”, tvrdi Anton Perreau, koji vodi njujoršku agenciju SAD/UK Batenhol, koja je radila za Google, Amazon i Netflix.

Izvor: Benchmark/Kurir/Darko Mulic