Google Maps, popularni alat za navigaciju i otkrivanje lokacija, planira da ukloni svoju funkciju “Praćene lokacije” početkom 2025. godine.

Ova promena je otkrivena kroz analizu APK koda aplikacije, a što pokazuje da korisnici više neće moći da prate lokacije unutar aplikacije nakon navedenog datuma. Korisnici mogu preuzeti svoje podatke o praćenim lokacijama iz Google Takeout-a pre nego što funkcija bude potpuno uklonjena.

shutterstock-google-maps-2.jpg
Shutterstock 

Analiza APK-a otkriva da je funkcija “Praćene lokacije”, koja omogućava korisnicima da dobijaju ažuriranja i vesti u vezi lokacija navedenih na Google Maps-u, postepeno izgubila značaj. Dugme “+” za praćenje, koje je ranije bilo lako vidljivo ispod imena preduzeća, izgleda da je nestalo za mnoge korisnike.

Takođe, Google-ova dokumentacija za podršku više ne pruža uputstva o tome kako pratiti preduzeće, što dodatno ukazuje na povlačenje ove funkcije. Funkcija dodavanja lokacija na listu, međutim, ostaje netaknuta.

Postoji nekoliko mogućih razloga zašto Google može ukidati funkciju “Praćene lokacije. Jedna mogućnost je da je interesovanje korisnika za ovom funkcijom bilo malo.

shutterstock-google-maps-5.jpg
Shutterstock 

Google Maps uklanja “praćene lokacije” – hoće li vam nedostajati?

Sa toliko načina da ostanete povezani sa preduzećima online (poput društvenih mreža, mailing lista i programa lojalnosti), korisnici možda nisu smatrali da je funkcija “Praćene lokacije” naročito korisna.

Pored toga, integracija ove funkcije unutar Google Maps aplikacije možda nije bila idealna. Kartica “For You”, gde su se isporučivala ažuriranja praćenih lokacija, možda nije bila najintuitivnije mesto za korisnike da provere promene.

shutterstock-google-maps-4.jpg
Shutterstock 

Konačno, Google Maps stalno dodaje nove funkcije i mogućnosti. Moguće je da je Google odlučio da prvenstvo na korišćenje resursa drugim funkcijama za koje veruju da će biti korisnije za korisnike.

Funkcija “Praćene lokacije” je uvedena 2018. godine sa ciljem da pojednostavi način na koji korisnici ostaju informisani o svojim omiljenim firmama i lokacijama na Google Maps-u.

Prateći neku lokaciju, korisnici su mogli da dobijaju ažuriranja direktno unutar aplikacije, uključujući nadolazeće događaje, specijalne ponude i druge vesti koje je firma ili lokacija želela da podeli. Ove informacije su bile konsolidovane u kartici “For You”, nudeći centralno mesto za praćenje svih praćenih lokacija.

shutterstock-google-maps-1.jpg
Shutterstock 

Uz konstantnu inovaciju Google Maps-a kako bi korisnicima pružili najbolje moguće iskustvo, odluka da se ukloni funkcija “Praćene lokacije” odražava promenu u načinu na koji korisnici žele da ostanu informisani o lokacijama oko njih.

Dok su neki korisnici možda smatrali funkciju “Praćene lokacije” korisnom, Google verovatno želi da pojednostavi funkcionalnost aplikacije i prioritizuje funkcije koje su popularnije . Ipak, korisnici imaju priliku da sačuvaju svoje podatke o praćenim lokacijama pre nego što funkcija nestane 2025. godine.

Izvor: PhoneArena/Benchmark/Kurir/Darko Mulic