Znamo da odnosi mogu biti komplikovani, ali malo njih je tako komplikovano kao ono između Apple-a i Googla.

Nov napad Apple-a na Google sa jasnom poruka za njegovih 1,4 milijarde korisnika glasi: Prestanite da koristite Chrome na vašem iPhone-u.

shutterstock-google-apple.jpg
Shutterstock 

Google je u misiji da konvertuje korisnike Safarija u Chrome. Trenutno se oslanja na Safari za pokretanje većine zahteva za pretragu sa iPhone-a, što je omogućeno finansijskim aranžmanom između njega i Apple-a, pri čemu je Google pretraga podrazumevana za Safari. Taj aranžman bi uskoro mogao da bude smanjen istragama o monopolu u SAD i Evropi.

GOOGLE UNAPREĐUJE I PRELAZI NA PLAN B

Chrome ima samo 30% baze za instaliranje među korisnicima iPhone-a, a Google-ov cilj je da to poveća na 50%, dovodeći još 300 miliona iPhone korisnika. Apple očigledno želi da zaustavi ovo jer tih 300 miliona para oči i stvara ozbiljan prihod na mreži, a kako se pretraga menja uvođenjem veštačke inteligencije na uređaju, to će postati bojno polje.

shutterstock-1100305310.jpg
Shutterstock 

Privatnost je Chrome-ova Ahilova peta smatra Apple kompanija, dodajući:

- Kolačići za praćenje ostaju, a planovi za njihovo postepeno ukidanje su već odloženi. Chromov režim kvazi privatnosti je mnogo manje privatan nego što su korisnici pretpostavljali. Sve je više upozorenja da Google snima podatke o uređaju od korisnika Chrome-a sa skrivenim podešavanjem koje se ne može onemogućiti.

shutterstock-malver.jpg
Shutterstock 

Apple je "podigao ulog" u borbi za privatnost novim video oglasom koji primenjuje Hičkokove „Ptice“ na privatnost pametnih telefona. Još jedna poruka glasi: Ako ne želite da vas gledaju na mreži, koristite Safari. Što znači, vrlo jednostavno, ako ne želite da vas "gledaju" online, nemojte da koristite Google Chrome.

Iako u videu postoje sugestije da bi ovo moglo biti ciljano na korisnike Android-a kako bi ih prevelo na iPhone, to nije poenta. Nijedan korisnik neće odbaciti Android samo da bi pristupio drugom pretraživaču, koliko god da je reklama jaka. Ovde se radi o zadržavanju korisnika iPhone-a u Appleovoj ograđenoj bašti. Ali čak i tako, možda nije tako jednostavno.

Oštra realnost za Apple je da njegovi korisnici preferiraju Google pretragu. I sam Apple je navodno otkrio da je ovo bolje od alternativa. Možemo pretpostaviti da čak i ako Google bude izbačen kao podrazumevana pretraga u Safariju, korisnici će moći da ga podese ručno.

Postavlja se pitanje da li Google nudi napredne funkcije AI pretrage na Chrome-u koje nisu dostupne drugde. Znamo da su takvi potezi za sada razmatrani. Ali ovo bojno polje pretraživača tek počinje za sada pomenutih 300 miliona Safari korisnika.