Nakon godina razmatranja, Google-ova inicijativa „Privacy Sandbox” objavila je da neće postepeno ukidati kolačiće treće strane iz svog Chrome pretraživača. Ralog - Kolačići omogućavaju oglašivačima da prikupljaju korisničke podatke!

U šokantnom potezu, Google je iznenada potvrdio da se njegovo dugo očekivano "ubijanje" Chrome kolačića za praćenje neće desiti.

shutterstock-cookies-3.jpg
Shutterstock 

Kompanija se borila da dogovori pristup sa regulatorima koji bi balansirao svoje interese sa interesima šire marketinške industrije - ali to niko nije očekivao. Samo nekoliko dana nakon što je Apple upozorio da Chrome uvek gleda, tajming ne može biti lošiji.

„Predlažemo ažurirani pristup koji podiže izbor korisnika“, rekla je kompanija 22. jula, pre nego što je bacila svoju "bombu". „Umesto da zastarimo kolačiće trećih strana, uveli bismo novo Chrome iskustvo koje omogućava ljudima da donesu informisan izbor koji se primenjuje na njihovo pregledanje weba.“

Ali pre nego što postavite previše pitanja o tome šta to znači, još uvek ne znamo. To verovatno znači da možete birati između kolačića za praćenje, poluanonimnog Google API-ja za teme i njegovog polu-privatnog pregledanja.

shutterstock-cookies-4.jpg
Shutterstock 

Moći ćete da promenite svoj izbor koji će važiti na celom webu u bilo kom trenutku. Ali još uvek postoji caka - čak ni ovo još nije dogovoreno. „Razgovaramo o ovom novom putu sa regulatorima“, rekao je Google, a britanski CMA je odgovorio „moraćemo pažljivo da razmotrimo novi Google pristup“.

Ovo je loša vest za 3 milijarde korisnika Chrome-a, od kojih većina nikada neće promeniti svoja podešavanja i mnogo bolje bi ih opsluživao pretraživač koji je podrazumevano privatniji. Ovo je bio fokus Apple-ove napadačke reklame na Chrome, obučen kao pro-Safari promocija, koja je rekonstruisala scene iz Hičkokovih ptica kako bi prikazala korisnike koji su stalno špijunirani dok pretražuju web, pre nego što Safari priskoči u pomoć.

shutterstock-1100305310.jpg
Shutterstock 

Ironično, samo nekoliko sati pre ove šokantne vesti, EFF je upozorio da je „Google Privacy Sandbox način da dozvoli oglašivačima da nastave da ciljaju oglase na osnovu vašeg ponašanja na mreži, čak i nakon što Chrome završi sa dugotrajnim ukidanjem kolačića trećih strana“.

Google program za zaštitu privatnosti, koji je imao za cilj da pronađe zamenu za kolačiće za praćenje, izgledao je od samog početka opterećen raznim pogrešnim startovima. Najnovija iteracija bila je objedinjavanje korisnika u grupe istomišljenika, ali Apple je jasno stavio do znanja u ažuriranju WebKit-a objavljenom uz njegove napadne reklame da takav potez neće sprečiti digitalno uzimanje otisaka prstiju kao što je obećano.

shutterstock-cookies-2.jpg
Shutterstock 

„Radujemo se nastavku saradnje sa ekosistemom na sledećoj fazi putovanja ka privatnijem webu“, potpisao je Google svoju najavu. Ali potez koji nastavlja da prati kolačiće na mestu, iako se u suštini priznaje da je plan B prema uzvišenom cilju privatnijeg veba propao, rizikuje da se učini pomalo šupljim. Ne zaboravimo da je Google-ovo obećanje da će "ubiti" kolačiće za praćenje proslavilo svoj četvrti rođendan ranije ove godine.

EFF upozorava da Google-ova odluka „podvlači njihovu stalnu posvećenost profitu u odnosu na privatnost korisnika. Safari i Firefox su podrazumevano blokirali kolačiće trećih strana od 2020. godine, kada se Google obavezao da će učiniti isto. Kolačići treće strane su jedna od najrasprostranjenijih tehnologija za praćenje, omogućavajući reklamnim kompanijama i brokerima podataka da prikupljaju i prodaju informacije o aktivnostima korisnika na mreži.”

Bonus video:

02:56
EVO KAKO DA PREPOZNATE INTERNET PREVARANTE! Stučnjak: Svaka lažna ponuda koja se nudi građanima obavezno sadrži OVAJ element Izvor: kurir televizija