Prema Canalys-u, isporuke iPhone-a u Kini opale su za 6,7% u odnosu na prethodnu godinu, dok domaći brendovi kao što su Huawei, Vivo, Oppo, Honor i Xiaomi beleže rast.

Podaci iz Canalys-a, firme za istraživanje tržišta, pokazuju da su isporuke Apple iPhone telefona u Kini opale za 6,7% u poređenju sa prethodnom godinom.

shutterstock-apple-5.jpg
Shutterstock 

Ovaj pad se pripisuje oštroj konkurenciji od strane domaćih brendova kao što su Huawei, Vivo, Oppo, Honor i Xiaomi. Huawei, naročito, beleži povratak na tržištu pametnih telefona visoke klase, zahvaljujući naprednim čipovima proizvedenim u potpunosti u Kini.

Canalys je izvestio da je ukupno kinesko tržište pametnih telefona zabeležilo rast od 10% u drugom kvartalu 2024. godine, sa isporukama koje su premašile 70 miliona jedinica. Vivo je ponovo preuzeo prvo mesto sa isporukom od 13,1 miliona jedinica, čime je ostvario 19% tržišnog udela.

shutterstock-1504342112.jpg
Shutterstock 

Apple iPhone ispao sa liste prvih pet najpopularnijih telefona u Kini

Oppo je usledio sa 11,3 miliona jedinica, Honor sa 10,7 miliona jedinica, a Huawei sa 10,6 miliona jedinica. Xiaomi je ponovo ušao u top pet sa rastom od 17% u odnosu na prethodnu godinu, isporučivši 10 miliona jedinica. Nasuprot tome, Apple-ove isporuke su pale na 9,7 miliona jedinica, što predstavlja 14% tržišnog udela.

Povećana konkurencija i tržišna dinamika u Kini predstavljaju značajne izazove za Apple. Udeo kompanije na tržištu smanjen je sa 16% prošle godine na 14%, što je dovelo do pada sa trećeg na šesto mesto.

shutterstock-apple-2.jpg
Shutterstock 

Uprkos promotivnim naporima, uključujući značajne popuste do 23%, Apple se muči da održi svoju poziciju na tržištu. Posao im dodatno otežava sveukupni rast lokalnih vendora, koji su profitirali od svojih lokalizovanih lanca snabdevanja i jake lojalnosti brendu među kineskim potrošačima.

Glavni operativni direktor Apple-a, Jeff Williams, nedavno je posetio Kinu, sastajući se sa zvaničnicima u Pekingu i Shenzhenu kako bi ojačao Apple-ovu posvećenost kineskom tržištu. Analitičar Canalys-a, Lucas Zhong, naglasio je važnost lokalizacije Apple Intelligence-a za Kinu u narednih godinu dana kako bi se povratio tržišni udeo.

shutterstock-apple-1.jpg
Shutterstock 

Očekivano lansiranje iPhone 16 linije kasnije ove godine takođe bi moglo povećati potražnju i potencijalno poboljšati Apple-ovu poziciju na tržištu.

Izvor: Macrumors/Benchamrk/Kurir/Darko Mulic