Kompanija je potvrdila da sredinom avgusta stiže zakrpa koja bi trebalo da reši „osnovni uzrok“ izloženosti povišenom naponu. Ali ako se vaš Intel Core procesor 13. ili 14. generacije već ruši, ta zakrpa to očigledno neće popraviti.

Pozivajući se na neimenovane izvore mediji izveštavaju da je svaka degradacija procesora nepovratna, a portparol Intela to nije porekao kada je direktno upitan. Intel je „uveren“ da će zakrpa sprečiti da se to desi. Ali ako je vaš neispravan CPU oštećen, najbolja opcija je da ga zamenite umesto podešavanja BIOS-a da biste pokušali da ublažite probleme.

shutterstock-1535675255.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

Intel potvrđuje, previsoki naponi nisu jedini razlog zašto neki od ovih čipova ne rade. Portparol Intela Tomas Hanaford potvrđuje da je to primarni uzrok, ali kompanija još uvek istražuje. Menadžer zajednice kompanije Intel Lex Hoyos takođe je otkrio da se neki izveštaji o nestabilnosti mogu pratiti unazad do problema sa proizvodnjom oksidacije koji je popravljen na neodređeni datum prošle godine.

Ovo postavlja mnoga pitanja. Da li će Intel opozvati ove čipove? Produžiti njihovu garanciju? Zameniti ih bez pitanja? Pauzirati prodaju kao što je AMD upravo uradio sa svojim Ryzen 9000? Identifikovaće neispravne serije sa proizvodnim defektom?

INTEL DOBIO OVA PITANJA, A ODGOVOR VAM SE NEĆE SVIDETI

Intel nije zaustavio prodaju niti povratio bilo koji inventar. Neće biti opoziv, tačka. Kompanija trenutno ne komentariše da li ili kako bi mogla da produži svoju garanciju. Sa određenim medijima čak ne želi da deli procene o tome koliko će čipova verovatno biti nepovratno pogođeno, i nije objasnio zašto nastavlja da prodaje ove čipove pre bilo kakvog popravka.

intel.jpg
Rojters 
foto: Rojters

Zamena garancije je potpuno nepoznata, osim saveta da ponovo pokušate sa korisničkom podrškom ako ste prethodno bili odbijeni. Nije objašnjeno kako će kontaktirati kupce sa ovim čipovima da ih upozori na problem.

Ali Intel kaže da je „uveren“ da ne morate da brinete o nevidljivoj degradaciji. Ako trenutno nemate problema, zakrpa će „biti efikasno preventivno rešenje za procesore koji su već u upotrebi“. (Ako ne znate da li imate problema, Intel trenutno predlaže Robeitech test.)

Možda po prvi put, Intel je potvrdio koliko bi ovo pitanje moglo biti široko. Povišeni naponi bi potencijalno mogli da utiču na bilo koji desktop procesor 13. ili 14. generacije koji troši 65 W ili više energije, a ne samo na čipove najviše i9 serije za koje se u početku činilo da imaju problem.

shutterstock-2070524186.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

PITANJA KOJA SU POSTAVLJENA INTELU I DOBIJENI ODGOVORI

Na koliko čipova Intel procenjuje da će verovatno nepovratno uticati ovi problemi?

Intel Core 13. i 14. generacija desktop procesora sa 65 W ili većom baznom snagom - uključujući K/KF/KS i 65 W ne-K varijante – može biti pogođena problemom povišenog napona. Međutim, to ne znači da su svi navedeni procesori (ili će biti) pogođeni problemom povišenog napona.

Intel nastavlja sa validacijom kako bi osigurao da se zabeleže svi scenariji nestabilnosti prijavljenih Intelu u vezi sa procesorima za desktop računare Core 13. i 14. generacije.

shutterstock-2070528761.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

Za kupce koji imaju ili su imali simptome nestabilnosti na svojim desktop procesorima 13. i/ili 14. generacije, Intel ih i dalje savetuje da se obrate Intelovoj korisničkoj podršci za dalju pomoć. Pored toga, ako su kupci iskusili ove simptome nestabilnosti na svojim desktop procesorima 13. i/ili 14. generacije, ali su im zahtevi za RMA [ovlašćenje za povraćaj robe] odbijeni, molimo da se obrate Intelovoj korisničkoj podršci za dalju pomoć i popravku.

  • Da li će Intel izdati poništenje?

Ne.

  • Da li će Intel proaktivno upozoriti kupce ovih čipova na znakove upozorenja ili da je ovo ažuriranje potrebno? Ako jeste, kako će ih upozoriti?

Intel ima za cilj da objavi proizvodno ažuriranje mikrokoda za OEM/ODM klijente do sredine avgusta ili ranije i tada će podeliti dodatne detalje o zakrpi mikrokoda.

shutterstock-pat-gelsinger.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

Intel istražuje opcije za lako identifikovanje pogođenih procesora na sistemima krajnjih korisnika. U međuvremenu, kao opšta najbolja praksa, Intel preporučuje da se korisnici pridržavaju Intelovih podrazumevanih postavki na svojim desktop procesorima, zajedno sa obezbeđivanjem da im BIOS bude ažuran.

  • Da li je Intel zaustavio prodaju i/ili izvršio poništenje inventara kanala dok je proveravao ažuriranje?

Ne.

  • Da li Intel predviđa da će popravka biti efikasna za čipove koji su već bili u upotrebi, ali još uvek nemaju simptome (tj. nevidljivu degradaciju)? Da li ti procesori žive samo na pozajmljenom vremenu?

Intel je uveren da će zakrpa za mikrokod biti delotvorno preventivno rešenje za procesore koji su već u upotrebi, iako se provera nastavlja kako bi se osiguralo da se rešavaju scenariji nestabilnosti prijavljenih Intelu u vezi sa njegovim procesorima za desktop računare Core 13./14.

shutterstock-intel-1.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

Intel istražuje opcije za lako identifikovanje pogođenih ili rizičnih procesora na sistemima krajnjih korisnika.

Moguće je da će zakrpa obezbediti neka poboljšanja nestabilnosti trenutno pogođenim procesorima; međutim, korisnici koji doživljavaju nestabilnost na svojim sistemima zasnovanim na desktop procesorima 13. ili 14. generacije treba da kontaktiraju Intelovu korisničku podršku za dalju pomoć.

  • Da li će Intel produžiti svoju garanciju na ove delove 13. i 14. generacije i na koliko dugo?

[Još nema odgovora.]

shutterstock-intel-3.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock
  • S obzirom na to koliko je Intelu bilo teško da odredi ovo pitanje, koji dokaz će kupci morati da podele da bi dobili RMA?

[Još nema odgovora.]

  • Šta će Intel učiniti za kupce 13. generacije nakon što ponestane zaliha delova 13. generacije? Poslednje isporuke su se završile prošlog meseca.

Intel je posvećen tome da svi kupci koji imaju ili trenutno imaju simptome nestabilnosti na svojim desktop procesorima 13. i/ili 14. generacije budu podržani u procesu razmene. Ovo uključuje rad sa Intelovim maloprodajnim i kanalnim klijentima kako bi se osiguralo da krajnji korisnici budu zbrinuti u vezi sa simptomima nestabilnosti sa njihovim Intel Core 13. i/ili 14. generacijom desktop procesora.

shutterstock-intel-2.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock
  • Šta će Intel učiniti za kupce 14. generacije nakon što ponestane zaliha delova 14. generacije?

Isto kao pre.