META REALITY LABS U VELIKIM GUBICIMA: Nedostatak vizije AR i VR tehnologije rukovodstva bez stručnosti
Foto: Shutterstock

Tech News

META REALITY LABS U VELIKIM GUBICIMA: Nedostatak vizije AR i VR tehnologije rukovodstva bez stručnosti

Tech -

Odeljenje Meta Reality Labs fokusirano na AR, VR i inicijative vezane za metaverzum i dalje beleži značajne finansijske gubitke.

Odeljenje Meta Reality Labs fokusirano na AR, VR i inicijative vezane za metaverzum i dalje beleži značajne finansijske gubitke. U drugom kvartalu, Reality Labs je prijavio gubitak od 4,48 milijardi dolara, doprinoseći manje od 1% ukupnog prihoda Meta-e. Ovo prati trend rastućih gubitaka tokom poslednje četiri godine, sa gubitkom od 6 milijardi dolara u 2020, 10 milijardi u 2021, 13 milijardi u 2022, i 16 milijardi u 2023.

Meta Quest 3
foto: Shutterstock

Nedavni izveštaji ukazuju da ovi gubici potiču od nedostatka jasne vizije, čestih restrukturiranja i rukovodstva bez stručnosti u AR i VR domenima. Uvidi bivših zaposlenih u Reality Labs, podeljeni anonimno zbog sporazuma o poverljivosti, podržavaju ove tvrdnje. CEO Mark Zuckerberg je priznao da postoje izazovi, kao i da se AI neočivano razvio pre holografske AR u koju je kompanija prevashodno ulagala. Ipak, ulaganja Reality Labs-a dobro pozicioniraju Meta-u za buduća unapređenja.

META BELEŽI SLABE REZULTATE NA VR I AR TRŽIŠTU

Uprkos teškim finansijskim posledicama, Reality Labs je doživeo unutrašnje previranje, uključujući otpuštanje oko 100 zaposlenih u junu i otkazivanje nekoliko velikih projekata. Bivši zaposleni opisuju Meta-u kao softversku kompaniju koja se bori da pređe na hardver, lansirajući proizvode i formirajući timove bez solidnog razumevanja osnovne tehnologije.

Trenutno, hardverska ponuda Meta-e uključuje Quest 3 i Quest Pro headsetove i Ray-Ban pametne naočare. Kompanija planira da ponudi svoj Horizon operativni sistem spoljnim hardverskim kompanijama. Međutim, postoje sumnje u održivost njihovih naočara za proširenu stvarnost, “Orion,” s obzirom da su neki bivši inženjeri skeptični u vezi sa njihovim puštanjem na tržište zbog potencijalno velikih gubitaka po uređaju.

Naočare, Ray Ban
foto: Shutterstock

Entuzijazam za metaverzum, koji je Zuckerberg snažno promovisao kada je Facebook rebrendiran u Meta 2021, izgleda da jenjava. Istraživanja ukazuju na stagnaciju u usvajanju AR i VR headsetova i nameri za kupovinu. IDC Global izveštava o padu isporuka AR i VR headsetova za 67% na godišnjem nivou u prvom kvartalu 2024, sa padom tržišnog učešća Meta-e sa 62% u četvrtom kvartalu 2023 na 37% u prvom kvartalu 2024.

Kritičari unutar Reality Labs sugerišu da možda teška ulaganja Meta-e u AR i VR nisu opravdana, preporučujući značajno smanjenje operacija. Predlažu da Meta fokusira na pružanje svog Horizon OS za hardver drugih kompanija, potencijalno postižući bolju usklađenost sa svojim sposobnostima i zahtevima tržišta.

Izvor: YahooFinance/Benchmark/Kurir/Darko Mulic

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track