"PRAVLJENJE IGARA ZA NJIH JE POPUT NASILNE VEZE" Programeri žestoko osuli po kompaniji Apple
Razvoj igara za Apple platforme je opisan kao „poput nasilnog odnosa“, zbog nedostatka podrške ili strategije.
U novom izveštaju, MobileGamer.biz je razgovarao sa brojnim anonimnim programerima koji prave igre za Apple Arcade mobilnu platformu i Vision Pro VR slušalice. Izvori opisuju čitav niz problema, sugerišući da Apple jednostavno „ne razume igrače“ ili industriju.
Ključni problem je navodno nedostatak kontakta ili tehničke podrške. „Mogu da prođu nedelje a da se Apple uopšte ne čuje, a njihovo opšte vreme odgovora na mejlove je tri nedelje, ako uopšte odgovore“, rekao je jedan izvor.
„Trebalo bi da možemo da postavljamo pitanja o proizvodima, tehnička i komercijalna pitanja, ali često se polovina Apple tima ne pojavi, a kada se pojave, nemaju pojma šta se dešava i ne mogu da odgovore na naša pitanja, bilo zato što nemaju nikakvo znanje o tome ili nisu u mogućnosti da podele te informacije iz razloga poverljivosti."
Ovo je posebno očigledno za programere koji rade na Vision Pro-u, pri čemu je jedan programer opisao Apple-ovu tehničku podršku kao „najgoru koju je igde video“.
„Razvoj za Vision Pro je kao vraćanje u prošlost 10 godina jer uprkos reklamiranoj snazi – i ceni – to nije mašina napravljena za igranje igara“, rekli su oni. „Teško je da bilo koje složene igre rade na platformi".
Apple takođe ne nudi finansijske podsticaje studijima da razvijaju za Vision Pro, za razliku od svog glavnog rivala Mete, koju je anonimni programer opisao kao „potpuno zbunjujuću“.
Ostali problemi uključuju mogućnost otkrivanja na Apple Arcade-u i sumornu garanciju kvaliteta i procese ažuriranja. Jedan izvor je rekao: „Osećam se kao da je igra bila u mrtvačnici poslednje dve godine... Kao da smo nevidljivi.“
Drugi programer je detaljno opisao garanciju kvaliteta i proces lokalizacije, koji uključuje podnošenje hiljadu snimaka ekrana odjednom za svaki odnos širina i strana uređaja i jezik. "Moj tim je rekao: nema je*ne šanse da to uradimo", rekli su.
Sa pozitivne strane, intervjuisani izvori su izjavili da Apple dobro plaća, iako su se vremena promenila od prvih nekoliko godina Arcade-a. Sada, međutim, postoji petomesečni zaostatak u plaćanju tantijema - jedan programer nije bio plaćen šest meseci i skoro je prestao da posluje.
I dok programeri veruju da Apple gleda na igre kao na 'neophodno zlo', čini se da Arcade nema pravca. Jedan izvor je rekao da se to „oseća kao pričvršćivanje na ekosistem kompanije Apple“ i da nije „stvarno podržano unutar kompanije“.
„Iskreno, mislim da Apple ne razume igre i igrače“, rekao je drugi izvor. „Verujem da je Apple Arcade generalno dobra ideja, ali im je potreban jasan cilj gde treba da ide i čemu služi. To je pitanje na koje treba da odgovore i da se onda ponašaju u skladu sa tim.“
Drugi izvor je bio posebno nezadovoljan. „S obzirom na njihov status velike tehnološke kompanije, čini se kao da programere tretiraju kao neophodno zlo, i da ćemo učiniti sve što možemo da im zauzvrat ugodimo za malo, u nadi da će nas počastiti još jednim projektom – i prilika da nas ponovo zaje*avaju“, rekli su.
"To je kao nasilna veza u kojoj zlostavljani ostaje u vezi nadajući se da će se drugi partner promeniti i postati osoba za koju znate da bi mogao biti."
U prethodnom izveštaju iz februara, takođe sa MobileGamer.biz, navodi se da su programeri zabrinuti za budućnost Apple Arcade-a i opisali su „miris smrti“ oko platforme.
Ovo je svakako nezgodno vreme za mobilne igre. Capcom-ov iOS port Resident Evil 7 navodno je ostvario prodaju ispod 2000 od svog lansiranja početkom jula. Slično su prošli i Assassin's Creed Mirage, Resident Evil Village i Death Stranding.
Bonus video:
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore