Mlađe zemlje sa većom tehnološkom pismenošću češće i više koriste ChatGPT, dok ga starije zemlje više koriste za zabavu i eksperimentisanje.

Prošlo je skoro dve pune godine otkako je OpenAI objavio ChatGPT, čime je pokrenuo revoluciju generativne veštačke inteligencije. Korisnici su u redu čekali da bi koristili ChatGPT, što je pokrenulo trku u razvoju veštačke inteligencije između najmanje tri velike tehnološke kompanije.

shutterstock-openai-1.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

Ali sada kada je početna euforija prošla, šta šira javnost misli o ovoj novoj tehnologiji?

Vizuelno je predstavljen procenat korisnika koji koriste ChatGPT u različitim zemljama širom sveta. Ovi podaci dolaze iz globalne ankete o potrošačkom sentimentu Bostonske konsultantske grupe (CCI Global Consumer Sentiment Survey 2023).

shutterstock-openai-3.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

MLAĐE ZEMLJE VIŠE KORISTE AI

Među zemljama koje su bile obuhvaćene istraživanjem, Indija ima najveći udeo (45%) ljudi koji koriste ChatGPT.

To bi delimično moglo biti zbog velikog broja IT poslova u ovoj zemlji, gde ChatGPT može biti dragocen alat.

Jedna korelacija koja se pojavljuje u ovom skupu podataka jeste da mlađe zemlje u pogledu prosečne starosti populacije imaju tendenciju većeg korišćenja ChatGPT-a, verovatno zbog mlađe, tehnološki potkovanije populacije.

zemljekojenajvisekoristechatgpt785x1024.jpg
Printscreen Visual Capitalist 
foto: Printscreen Visual Capitalist

Ova korelacija se takođe ogleda u načinu na koji se AI alati koriste. Na primer, ispitanici u Indiji i na Filipinima (gde je veće korišćenje ChatGPT-a) koriste veštačku inteligenciju za specifične ciljeve: pomoć u istraživanju ili kao virtuelnog ličnog asistenta.

Nasuprot tome, prema BCG-u, ispitanici u SAD i Nemačkoj (gde je korišćenje ChatGPT-a manje) uglavnom se “igraju s njim.”

shutterstock-chatgpt-2.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

Za korisnike koji upotrebljavaju veštačku inteligenciju izvan efekta noviteta, “zadovoljavanje neispunjenih potreba” je ključna tema. To može značiti kreiranje finansijskih ciljeva, pronalaženje personalizovanih preporuka ili pretragu sličnih stavki onima koje već imaju.

U celini, oko 40% svih ispitanika u anketi izjavilo je da su uzbuđeni zbog AI, 28% je u sukobu sa njom, dok je 29% zabrinuto.

Izvor: VisualCapitalist/Benchmark/Kurir/Darko Mulic