Kada je Holivud štrajkovao prošle godine, Autumn Noel (23) je bila na "niskim granama" i razmišljala je da napusti profesiju. Onda je dobila ponudu da glumi u drami ReelShort.

U emisiji "Suđena mojoj zabranjenoj alfi" igrala je mladu ženu uhvaćenu između dva rivalska klana vukodlaka koji se bore za dominaciju. Njen lik je bio užasno tretiran, ali je plata bila dobra, a priča je krenula.

shutterstock-reelshort-6.jpg
Shutterstock 

"Nekako je eksplodiralo", rekla je. „Čitava stvar s vukodlakom, i mislim da ljudi vole muškarce koji obaraju devojku s nogu" - dodala je.

ReelShort, sa svojim melodramatičnim, formulisanim emisijama isečenim na epizode ​​duge minutu, lider je trenda vrućih aplikacija za kratke drame. Broj takvih aplikacija u Apple i Google prodavnicama aplikacija se više nego utrostručio tokom prošle godine na 66, uključujući DramaBox i ShortMax pored ReelShorta, prema Appfigures, firmi za istraživanje tržišta. Aplikacije su donele 146 miliona dolara globalne potrošačke potrošnje u prvom kvartalu, u odnosu na 2 miliona dolara pre godinu dana.

ReelShort je od toga iznosio 52 miliona dolara, ili 37%, pri čemu su SAD njegovo najveće tržište. Aplikacija je takođe činila 37% preuzimanja aplikacija za kratke drame, prema Appfigures-u.

shutterstock-reelshort-4.jpg
Shutterstock 

ReelShort dolazi iz Crazy Maple Studio iz Kalifornije, koji podržava digitalni izdavač COL Group iz Pekinga. Sa pričama o vukodlacima, vampirima i muževima milijarderima, često zasnovanim na internet literaturi, cilj je da uveze format kratke drame popularan u Kini u SAD. U nekom trenutku, ljudima se prikazuju oglasi ili se od njih traži da plate za otključavanje narednih epizoda. Osnivač Crazy Maple-a Joey Jia rekao je da gledaoci obično plaćaju od 5 do 10 dolara nedeljno. Prema ReelShortu, aplikacija ima oko 50 miliona preuzimanja i 2 miliona aktivnih korisnika dnevno.

DUGOROČNA BUDUĆNOST KRATKE DRAME JE NEIZVESNA

Kratka drama je i dalje mali deo većeg sveta za strimovanje videa kojim dominiraju TikTok i Netflix. Ali Jia je rekao da veruje da bi žanr mogao biti posao od 500 miliona dolara ove godine, a ReelShort će uzeti 40 odsto.

ReelShort je rekao za The Wall Street Journal prošle godine da je kompanija zaradila 22 miliona dolara otkako je počela godinu dana ranije. Jednog dana smatra da se vertikalni video može takmičiti sa filmskom industrijom jer ljudi provode više vremena na mobilnim uređajima i traže sadržaj prilagođen uređaju. Možda i nije tako preterano: Deloitte-ova anketa je pokazala da generacija Z više voli da gleda društvene video snimke nego TV emisije i filmove; kratke drame imaju elemente i jednog i drugog.

shutterstock-reelshort-1.jpg
Shutterstock 

Nema garancije da će buka oko kratkih drama potrajati i da će ReelShort zadržati svoju dominaciju. Njegov rang je blago pao od početka godine, kada je bio u prvih 10 među besplatnim aplikacijama za zabavu na Apple-ovoj App Store-u, prema analitičkoj kompaniji Sensor Tover.

Da bi održao zamah, ReelShort proizvodi više emisija i širi se na žanrove osim romantike, kao što su mladi odrasli. Prošle godine je objavio 23 emisije i na putu je da izbaci 120 do kraja ove godine. ReelShort pokušava da privuče više muškaraca, koji trenutno čine 30% gledalaca.

ReelShort takođe razgovara sa etabliranim holivudskim studijima o licenciranju njihovog zabavnog sadržaja od njih, ali ReelShort želi da uređuje njihove emisije tako da odgovaraju svojoj platformi, a to je bio kamen spoticanja.

shutterstock-reelshort-7.jpg
Shutterstock 

Još jedna linija rasta koju ReelShort istražuje je prisluškivanje kreatora, kao što su uradili TikTok i druge društvene platforme. ReelShort obično proizvodi sopstvene emisije, ali poziva influensere i druge tipove kreatora da kreiraju sopstveni sadržaj i zarade prihod na osnovu njihovog učinka. ReelShort obezbeđuje fond od 10 miliona dolara kreatorima da predstave sopstvene emisije. Takođe traži da glumi kreatore sa velikim brojem pratilaca da glume u svojim emisijama.

ReelShort se nada da će mu ovi kreatori pomoći da se proširi izvan romantike na formate poput misterije, koji nisu dobro funkcionisali u postojećim ReelShortovim šablonima priča. Kompanija je saopštila da već sarađuje sa kreatorima kao što su Joao Coronel, koji je učestvovao u Netflix emisiji za sastanke „Too Hot to Handle“, i YouTuber Abelar.

shutterstock-reelshort-5.jpg
Shutterstock 

„Ljudi traže više sadržaja“, rekao je Jia. „Ljudi takođe traže raznovrsnost sadržaja. To nas je podstaklo da tražimo više kreatora sve dok mogu da prate naš sadržaj i ispričaju kompletnu, emotivnu priču.“

REELSHORT SE OBRAĆA KREATORIMA

ReelShort se predstavlja kao način da kreatori napreduju bez ograničenja holivudskog establišmenta.

U julu je bio domaćin raskošne zabave u LA-u, gde su bili prisutni mnogi kreatori. Većina ReelShortovih produkcija snima se u Atlanti, Njujorku i Los Anđelesu; planira da otvori novi studio i kancelariju u LA koji se nalazi u blizini velikih holivudskih studija u septembru.

shutterstock-reelshort-3.jpg
Shutterstock 

Noah Mallin, veterinar reklamne industrije koji konsultuje oglašivače o društvenoj strategiji, rekao je da se ReelShortov pristup kreatorima čini pametnim načinom da se poveća svest o aplikaciji i potencijalno stvori emisija. Uporedio je to sa načinom na koji je TikTok radio na privlačenju kreatora koji su već uspostavljeni na drugim platformama.

„Obavlja dvostruku dužnost: stvara sadržaj za platformu i stvara svest u drugim prostorima“, rekao je Mallin o ReelShortovom dometu kreatora. „Kreatori u tom okruženju imaju veće šanse da ostvare prihod od pretplate jer želim da vidim šta će sledeće uraditi.

ReelShortu nedostaje obim velikih društvenih platformi i uglađenosti Holivuda, što bi moglo da ograniči tipove kreatora kojima bi se mogao svideti. Njegove emisije su obezbedile posao za mlade talente kao što je Noel, ali neki koji su sarađivali sa kompanijom kritikovali su njene produkcije kao nedostatak raznolikosti i da prate iscrpljujući raspored. Česte pauze za oglase su uobičajena žalba gledalaca.

shutterstock-reelshort-8.jpg
Shutterstock 

Jia je rekla da ReelShort namerno ne pokušava da imitira Holivud. Rekao je da se emisije pomno ispituju zbog njihove sposobnosti da zadrže ljude angažovanim i da se neoprostivo prerađuju ako publika ode, što je nešto za šta zna da tradicionalni holivudski kreativci ne bi podržavali. Kompanija je eksperimentisala sa epizodama od tri i pet minuta pre nego što je odlučila da su jednominutni klipovi idealni za brzo privlačenje ljudi.

ReelShort se često poredi sa Quibijem, neslavno kratkotrajnom video aplikacijom koja se ugasila nakon samo šest meseci. Jia je rekao da je proučavao aplikaciju i pokušao da pronađe bolji način. Dok je Kuibi pozvao poznate ličnosti da prave emisije sa epizodama od 10 minuta ili manje, ReelShortov model zavisi od preteranih emocija, isporučenih u kratkim naletima.

"To je bio samo stari sadržaj u novoj koži", rekao je za Quibija. Što se tiče ReelShorta, on je rekao: "Tejmping je toliko drugačiji od sitkoma. Želimo da ljudima pružimo trenutno zadovoljstvo. Ne trebaju vam poznate ličnosti, samo prava priča."