VK ili VKontakte je platforma društvenih medija koju koristi 400 miliona ljudi, ali za koju možda niste čuli. Sada, posle hapšenja vlasnika Telegrama, dospelo je u javnost da je on osnovao i ovu aplikaciju, ali se o njoj u mnogim zemljama malo zna, dok je u Rusiji gigant.

shutterstock-vk-1.jpg
Shutterstock 

ŠTA JE VK I VK APLIKACIJA ZA DRUŠTVENE MREŽE?

VK je aplikacija za društvene mreže koja je kreirana u Rusiji. U početku je bio poznat kao VKontakte, što se na engleskom prevodi kao „u kontaktu“, ali je sada poznatiji kao VK.

VK je jedna od najpopularnijih aplikacija za društvene mreže u Rusiji. Ima oko 400 miliona korisnika i od marta 2022. bio je 4. najpopularniji web sajt u Rusiji. Pored toga, prema SimilarWeb-u, VK je 16. najpopularniji sajt na svetu.

Aplikacija VK omogućava korisnicima da podele svoje misli i osećanja sa prijateljima, porodicom ili bilo kim koga žele da prate na platformi sa ažuriranjima statusa, fotografijama, video zapisima i vezama. U suštini može se nazvati i "ruski Facebook".

shutterstock-vk-4.jpg
Shutterstock 

KAKO NAPRAVITI VK NALOG

Lako je napraviti nalog na VK, sve što treba da uradite je da unesete ime, broj telefona i lozinku, a zatim sačekate kod za potvrdu. Takođe možete da se prijavite i bez deljenja svog broja telefona. Obrazac za registraciju VK možete popuniti za manje od 2 minuta.

Kada postavljate svoj nalog, kao i na svakoj društvenoj mreži morate da popunite detaljano profil tako da korisnici na novoj mreži znaju ko ste. Takođe možete pronaći polja za druge sitne detalje, kao što su da li ste pušač ili ne ili da naglasite i vaše zanimanje.

Takođe možete navesti lične prioritete u mnogo različitih kategorija: porodica, deca, karijera, novac, slobodno vreme, zabava...

shutterstock-vk-5.jpg
Shutterstock 

ZAŠTO BI VAS INTERESOVAO VK?

VK je najveći ruski servis za društveno umrežavanje i zauzima drugo mesto posle Facebooka. Takođe ima veće rangiranje od Instagrama ili Twittera, na 5. mestu na globalnom nivou, nadmašujući druge ruske društvene mreže.

VK je gigant društvenih medija u istočnoj Evropi, ali manje poznat u Severnoj Americi i Zapadnoj Evropi jer su njegovi korisnici prvenstveno na istoku starog kontinenta.

shutterstock-vk-3.jpg
Shutterstock 

Ima izgled i šemu boja koji podseća na Facebook. Takođe ima iste usluge kao i većina drugih popularnih društvenih mreža, kao što su poruke i igre zasnovane na pretraživaču.

Karakteristike i funkcionalnosti aplikacije:

  • Razmena poruka: VK poruke se obično razmenjuju između 2 korisnika VK ili grupe od 30 pojedinaca. Kada šaljete poruke u grupi, možete da unesete ili korisnički ID jedne osobe ili njenu adresu e-pošte. Kada neko bude dodat, možete da mu pošaljete do 10 priloga preko mobilne aplikacije, uključujući fotografije, audio datoteke, video zapise, dokumente i mape bilo kom od nekoliko miliona aktivnih korisnika.
  • Lajkovi: Kada vam se nešto sviđa na VK-u, vaši prijatelji to neće videti u svom fidu osim ako ne izaberete „deli sa prijateljima“. Na primer, kada vam se nešto dopadne na LinkedIn-u, vaše veze će videti „Kome se ovo dopalo“ na svom fidu - to se ne dešava na VK-u.
  • Privatnost: Možete da učinite da pojedinačnu objavu vide samo vaši prijatelji na VK-u ili da zaštitite celu stranicu da ne bude viđena van veb lokacije.
  • Oglašavanje: VK ima dobru reputaciju za oglašivače zbog broja odabranih demografskih grupa Istočne Evrope koje tamo možete pronaći. Kao i Facebook, VK prikuplja mnogo informacija o svojim korisnicima
shutterstock-vk-7.jpg
Shutterstock 

VK je nesumnjivo jedna od najvećih i najuticajnijih društvenih mreža na globalnom nivou.

Kako je osnivač "skupo" prodao ali i platio VK?

profimedia0494483457.jpg
Aleksey Zotov / Alamy / Alamy / Profimedia 

Pavel Durov, "težak" 15 milijardi dolara, osnovao je mrežu o kojoj govorimo 2006. godine i prodao 12% udela za 300 miliona dolara 2015. godine. Ovaj sajt mu je doneo slavu: postao je poznat kao „najveći poznati preduzetnik u Rusiji“, pisao je The New York Times.

Ali, došlo je i do političkih problema kada je Durov odbio zahteve Kremlja da omogući pristup podacima Vkontakte-a o ukrajinskim liderima protesta. Durov je rekao da je otpušten u aprilu 2014. sa funkcije generalnog direktora Vkontaktea pošto su entiteti koje podržava država nastojali da kontrolišu mrežu, preneo je Rojters.

Grupa Mail.Ru, koja je u vlasništvu oligarha Ališera Usmanova, kupila je mrežu za 1,47 milijardi dolara kasnije te godine. Pres služba Usmanova je rekla Business Insideru da je grupa prodala Vkontakte. Državni osiguravač Sogaz je sada vlasnik ove platforme.

Zanimljivo je da, kako piše Biznis Insajder, Durov tvrdi da je Moskvu morao da napusti 2014. godine, i da su se u njegovom domu pojavili specijalci.