Yelp je odlučio da konačno preduzme pravne korake protiv Google-a, optužujući ga da koristi svoju dominantnu poziciju kako bi ograničio konkurenciju u oblasti lokalnih pretraga i oglašavanja.

Ova antimonopolska tužba dolazi u trenutku kada su američke vlasti već prepoznale slične probleme u Google-ovom poslovanju, što je nedavno potvrđeno presudom federalnog suda.

shutterstock-google-1.jpg
Shutterstock 

Prema Yelp-u, Google favorizuje sopstvene usluge u pretragama, što direktno utiče na smanjenje izbora za korisnike i degradaciju kvaliteta rezultata pretrage. Na ovaj način, tvrdi Yelp, Google usmerava saobraćaj i prihod ka svojim platformama, dok rivale ostavlja u nepovoljnom položaju, povećavajući njihove troškove i smanjujući im šanse za uspeh.

Yelp je godinama pokušavao da privuče pažnju regulatora na ovu praksu, ali tek sada je odlučio da svoje tvrdnje iznese pred sudom. Džeremi Stopelman, suosnivač i izvršni direktor Yelp-a, opisuje ovaj slučaj kao borbu protiv jednog od najvećih "čuvara informacija" na internetu, koji koristi svoju moć da guši konkurenciju i zadrži korisnike unutar svojih digitalnih granica.

shutterstock-yelp--1.jpg
Shutterstock 

S druge strane, Google odbacuje ove optužbe, nazivajući ih neosnovanim. Predstavnici kompanije ističu da su slične tvrdnje već bile razmatrane i odbačene od strane regulatornih tela, te da su spremni da se odlučno brane protiv ovih navoda. Google je, međutim, već pod pritiskom zbog nedavne presude koja je otkrila njihovo nezakonito održavanje monopola na tržištu opšte pretrage.

Iako je ovo samo početak pravne bitke između dva tehnološka giganta, slučaj ima potencijal da otvori važne diskusije o monopolima i fer konkurenciji na internetu. Pitanje koje ostaje jeste da li će Yelp uspeti da dokaže svoje tvrdnje i da li će ovaj slučaj dovesti do promene u načinu na koji funkcioniše internet pretraga.

Izvor: Telegraf/Kurir/Darko Mulic