Samsung, Google i Qualcomm menjaju VR strategiju usmeravajući se ka pametnim naočarima inspirisanim uspehom Meta Ray-Ban naočara, nakon razočaravajuće loše prodaje Apple Vision Pro uređaja.

Samsung, Google i Qualcomm su udružili snage kako bi razvili VR uređaj. Početni izveštaji iz industrije sugerisali su da će ovaj uređaj biti direktna konkurencija Apple Vision Pro uređaju, sa malim brojem proizvedenih jedinica. Međutim, čini se da ceo projekat sada ide u pravcu koji podseća na uspešnije Meta Ray-Ban pametne naočare.

shutterstock-rayban.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

Uspeh Ray-Ban pametnih naočara, uprkos nedostatku vizuelnog displeja, bio je pomalo neočekivan, zbog čega je Meta restrukturirala Reality Labs, svoju XR (Extended Reality) diviziju. Sada postoji nova poddivizija koja se fokusira na nosive uređaje slične Ray-Ban naočarima. Prema rečima izvršnog direktora Qualcomma, to je ista pozicija koju Qualcomm zauzima u saradnji sa Google-om i Samsung-om.

Razlog zašto naočare postaju popularnije u odnosu na tradicionalne VR headset-ove jeste njihova veća društvena prihvaćenost i praktičnost. Ljudi radije nose naočare nego glomazne uređaje na licu dok su u javnosti. Sve prihvaćenijem stavu u glomaznim VR uređajima u velikoj meri doprinosi slaba prodaja Apple Vision Pro naočara. Kada se uzme u obzir i veliki uspeh pametnih naočara, jasno je zašto je projekat napravio nagli zaokret.

shutterstock-2316061301.jpg
Shutterstock 
foto: Shutterstock

Ono o čemu govori Amon, izvršni direktor Qualcomma, može se porediti sa onim što je Xreal uradio sa Beam Pro uređajem - sada kupujete naočare koje nadopunjuju vaš telefon, a ne obrnuto. Ovo se čini kao logično rešenje s obzirom na to da i Samsung i Google proizvode telefone.

Pametne naočare stiču sve veću popularnost. Meta, na primer, već godinama radi na AI-pokretanim AR naočarima i konačno je spremna da ih predstavi. Nikada nije bilo bolje vreme za ulazak u VR industriju i definitivno vlada veliko uzbuđenje što će se ovaj deo IT industrije i nadalje razvijati.

Izvor: PhoneArena/Benchmark/Kurir/Darko Mulic