Oglašavanje na mobilnim u SAD poraslo za 180 odsto
BEOGRAD - Oglašavanje na mobilnim uređajima u Americi dostići će, do kraja godine, cifru od četiri milijarde dolara, što je za 180 odsto više nego 2011.
Agencija iMarketir je pre samo dva meseca objavila znatno drugačije prognoze po kojima bi taj rast iznosio 80 odsto, odnosno vrednost oglašavanja je bila procenjena na samo 2,61 milijardu dolara.
Fejsbuk očekuje da će zaraditi 339 miliona dolara od mobilnog oglašavanja uz tržišno učešće od 18,4 odsto.
Ovome je doprinela i činjenica da je Fejsbukovo oglasno odeljenje povećalo prihod sa nula na 14 odsto za samo pola godine, i sada generiše više od tri miliona dolara dnevno.
Prema iMarketiru, Tviter će generisati 134,9 miliona dolara od mobilnog oglašavanja, što čini 3,5 odsto ukupne potrošnje na mobilno oglašavanje u Americi.
Očekuje se da će i Tviter i Fejsbuk nadmašiti Epl, koji ima 6,7 odsto udela na mobilnom reklamnom tržištu kroz AjEds proizvode.
Najdominantniji je Gugl koji ima 56,6 odsto udela na ovom tržištu. Njegov udeo od 1,99 milijardi dolara na mobilnom tržištu pretraživanja oglasa u potpunosti dominira sa procenjenih 93,3 odsto.
Kada je reč o prognozama za 2013., očekuje se da će ona biti još snažnija u domenu mobilnog oglašavanja.
IMarketir predviđa da će potrošnja na mobilno oglašavanje u Americi dostići 7,19 milijardi naredne godine, i više od 20 milijardi 2016.
Ipak, oglašavanje na mobilnim uređajima čini svega 2,4 odsto ukupne vrednosti oglašavanja u Americi, ali se očekuje da taj udeo do 2016. godine poraste na 11 odsto, što će biti više od oglašavanja na radiju, ali još uvek neće prestići štampane medije.
Tanjug
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)